När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, oktober 18, 2008

Värdelöst utbud här i stan.

Jo men visst. Den dagen på helgen som man har planer ja då vill dom att man ska jobba, som vanligt då eller. Ja så ikväll ska jag jobba 16-21 och tur var väl det på ett sätt för jag har faktiskt bil denna helg och samtidigt så visar det sig att våra planer inte startar förrän kl 23 ikväll så då har jag gått om tid för att hinna med allt.

Så visst det blev lite andra planer, jag som hade tänkt äta lasagne får nu nöja mig med en matlåda på jobbet i stället och så hade jag tänkt träna exakt just nu men så blev det inte heller eftersom att jag ska ta mitt pick och pack och röra mig mot Bureå på en stund. Så vad har jag gjort idag då jo jag har varit runt hela stan. Idag hade jag bestämt mig för att jag skulle kolla upp lite grejor till min kamera så som rengöringsmedel till objektivet och lite annat smått och gott. Men efter att ha varit in på Expert city och pratat med Erik så var det bara att konstatera att är fanns inget. Så jag bestämmer mig för att nu när jag ändå hade bil köra till Solbaken för att kika omkring lite. Så jag går in på Expert där, men det hjälpte inte heller för dom hade inte heller vad jag sökte men rekommenderade att jag skulle kolla på Expert City för dom borde ha. Men då visste ju jag redan hur det låg till med den saken.

Då går jag vidare till OnOff där utbudet om kamera tillbehör var ännu mindre och dom var inte i närheten av att ha något av det jag sökte. Så då bestämmer jag mig för att fara ner på söder till Expert där när jag ändå är i farten. Väl där så hittar jag en människa att prata med som dock konstaterade att rengöringsmedel kitet var slut men att det skulle komma nån gång under nästa vecka. Äntligen säger jag, hur svårt kan det vara? Men bara för att så tar jag mig en sväng in på Elgiganten när jag ändå var ute och där också kunde konstatera att dom inte hade något av det som jag var ute efter och han också rekommenderade att jag skulle kolla på Expert City. Men HALLÅ ska dom vara bra på det här eller? Dom verkar ju inte ha så mycket grejer där ändå.

Nämen det är ett bra ställe, mest bara för att Erik jobbar där och han är en cool kille. Helt ärligt så är han en av mina idoler men det är en annan historia.

Jag ska också hinna med att säga att jag har beställt lite kläder också faktiskt, även om det egentligen inte är HELT vad jag behöver men det är som bra grejer liksom. En jacka för halva priset och sedan en stickad tröja och en cardigan. Det åker upp bilder på den men jag hinner inte just nu eftersom att jag ska ta och börja göra mig klar nu.

Simma lugnt och kör försiktigt, vi ses kanske ute på vägarna ;)

Inga kommentarer: