När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, oktober 03, 2008

Svensson?

Jag och Simon for alltså på ICA Maxi och storhandlade idag, enbart för att vi faktiskt har bil över helgen. Egentligen var det inte nödvändigt men jag har hittat ett recept på ett bröd som jag ska baka och som ska vara jätte nyttigt och ja följer inom ramen för GI. Men då är det ju så också att man skulle ha hela dinkelkorn, siktat dinkelmjöl, sojamjöl, fullkornsmjöl, linfrön och en massa andra grejs. + att vi inte hade någon from att "baka" brödet i så nu köpte vi det och dom gick på typ 89 kr st. Sen var det ju förståss en massa annan mat. Sedan så var det frågan om batterier.

Vi har ett wii som man har AA batterier i och det används ju som en del och jag har redan 4 uppladdningsbara batterier men ingen aparat att ladda dem i så jag har tänkt många gånger att det vore en höjdare och införskaffa det, så jag tänkte varför inte göra det nu då. OCH det var 25% rabatt på det + att det följde med 4 AA batterier till. Så nu har vi 8 st. Det slutade på sådär 225 kr.

Här kommer ångesten, den riktiga ångesten kom när vi stod där i kassan Simon hade börjat packa varor men dragit kortet så jag skulle bara godkänna. Och TOTALT blev det att vi handlade för 888,69 kr. FY fan. Jag tror aldrig att jag ha handlat mat och sånt för så mycket pengar samtidigt, är det verkligen så dyrt? Nu känns det som att vi är pank.

Dock så var ju 225 kr batterier + 178 kr för bakformarna, då är vi uppe i 403kr. Det var vad vi handlade icke mat för. Så egentligen handlade vi bara mat för 485 kr, och det är väl inte så illa? Men gud vad det svider med 888 kr. Men sen så handlade vi ju mjöl och bak ingredienser för jag vet inte vad. Och det är ju grejer som räcker länge så det behöver ju inte inhandlas i första taget. Så nu är det ju bara att hålla tummarna att det är ett gott bröd.

Hur som helst så när vi betalat och är på väg ut så säger Simon, "Nu är vi en riktigt Svensson-familj."

1 kommentar:

Unknown sa...

Jag och Anton handlar ju inte så ofta men försöker att ta oss till en storhandling omkring 1 gång i månaden. Kommer vi då under 900 så har vi gjort det ganska billigt :P