När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, oktober 03, 2008

Fördom?

En del har ju I-landsproblem. Idag, nu, nyss när jag var och tränade Core på Campus så var det 2 äldre tjejer ursprungligen från Bureå men vi nämner inga namn. Efter passet när man står och ska ta sitt pick och pack så hör jag hur de pratar när det står ca 1 meter bort. Samtalet flyter på ungefär så här (med reservation för att det inte exakt är ordagrant!):

X: Hade du hunnit äta lunch?
Y:Nä, men om du vill eller ja... så kan vi ju käka nåt tillsammans.
X: Ja var ska vi går då, ner på stan?
Y: Det FÅR ju INTE bli något onyttigt, annars ger det ju inget att vi var här.
X: Nä men precis, verkligen INGET onyttigt.

Och så mumlar det något som jag inte hör och sen fortsätter de.

X: Men Arken då, där har det husmanskost typ.
Y: Jaha(lite förvånat). Men hur är det där då?
X: Min farmor brukar bjuda mig på lunch där, det är bra.
Y: Annars har vi ju Skeria bara här brevid.
X: Jo... men vad kostar det där då?
Y: 55kr tror jag...

Och sedan går jag ut så där hör jag inget mer. Nu tänker kanske folk som läser detta vad då, det var väl inget direkt I-landsproblem, men det är då Lindas lilla sida men lite fördomar kommer fram. Alltså, jag vet ju som vilka det var och ja men visst så har dom väl spelat fotboll tidigare och så men alltså jag vet inte om dom direkt lägger ner kropp och själ på träning. Och uppfattningen jag fick var att det där var typ första gången de var in i en gympasal sedan gymnasiet och än mindre brukar träna, så till min slutpunkt.

Med sarkasm i rösten, Ja det vore ju verkligen synd att äta något onyttig när ni har varit och tränat för första gången i år, as if it would matter?

Jag brukar dock inte vara så fördomsfull, detta är bara för att det handlade om Burebor.

1 kommentar:

Anonym sa...

AAAAAWSOME!!! har jag någonsin sagt att jag älskar dig linda?! :D