När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, oktober 23, 2008

Lite humor.

Ja inte har jag gjort mycket vettigt idag inte förutom att gå och handla då. Och vi vet ju hur det gick med sen saken, i och för sig så visste jag att vi kanske inte hade på mycket pengar kvar på ICA kortet men ändå. Det kunde väl ha funkat. Jag hade inte alls handlat nå mycket och det var typ 25 kr i skillnad som det handlade om. Det är ju alltid lika kul när man kommer till en kassa och ska betala och det inte medges. Kul värre och jag hade inte med mig börsen utan bara kortet så jag kunde inte betala med mitt eget kort heller. Tur att klocka inte var 16 på eftermiddagen och det var en mil lång kö. Men det löste sig till slut ändå, utan bananer och russin :/

Annars har jag mest sett tv eller suttit vid datorn och läst på tjuvlyssnat. Jag hittade några klockrena som jag tänkte dela med mig av så ni också kan få er ett gott skratt.

Jokkmokk, på bussen
Tjej#1: Och jag ska träffa honom imorgon kväll!
Tjej#2:Men varför?! Han är ju inte ens snygg!
Tjej#1: Det är han ju visst!
Tjej#2: Nej Larsson är snyggare...
Tjej#1: Meh... Hur många renar har han då? Nej, just det...

Det kändes som att detta kan vara en anledning till varför alla sörläningar tror att alla Norrläningar har renar. Men kul var det.

Café, Vasagatan, Gbg
Kille 25+ #1: Igår kom jag på vad man aldrig kan göra.
Kille 25+ #2: Jaa..?
Kille 25+ #1: ALDRIG, alltså!
Kille 25+ #2: Vaddå?!
Kille 25+ #1(allvarligt): Man ska aldrig, aldrig dra i tampongsnöret. De tycker inte det är roligt!

Ja alltså, det där är inget som jag rekommenderar att någon kill provar, detta ver mer för allmänbildnings skull för den som inte redan har listat ut att man inte ska göra så.

Apoteket, Sunderbyns sjukhus, Luleå

(Kvinna 45+ tar nummerlapp på apoteket med nummer 007 och lämnar den när det är hennes tur till receptarien)
Kvinna 45+ (skämtsamt): My name is Bond, James Bond.
Receptarie (ilsket): Jag behöver inte veta ditt namn!

Jag skulle ha skrattat ihjäl mig nästan, men vissa människor har inte humor.

Hultsfredsfestivalen, inne på festivalområdet

Kille #1: Det finns ett plant där borta som var perfekt att pissa mot, det är mot någons gård. Men så har de satt ett elstängsel där på vissa plankor, så man får en elchock om man pissar mot det.
Kille #2:Åh fy fan! En elchock rakt i snorren?
Kille #1: Ja, så jävla taskigt!! I mörkret så vet man inte vilka plankor som är farliga att pissa mot, de har liksom inte märkt ut det eller nåt, så man får låta bli att pissa på planket helt, så taskigt.
Kille #2: Faan vad taskigt, varför gjorde de så för?!

Ja, undra varför?

Inga kommentarer: