När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, oktober 26, 2008

Jag blir imponerad om ni orkar läsa!

Ja, jo nu har jag inte skrivit här på några dagar, även fast jag har velat, men samtidigt inte. Vissa grejer kan man inte skriva här, vissa grejer ska inte omvärlden läsa och om man skulle skriva sådana saker skulle man anklagas för både det ena och det andra, men jag lovar jag är ingen psykopat och jag är inte pervers så ni kan vara lugna.

Jag tänker börja med att rekommendera en film som jag för första gången bara såg en del av och efter det har jag alltid velat se hela. Det är en helt otroligt underbar film som jag klassar som en Feel-good-film för att den får mig att vilja göra saker efter jag sett den. Den får mig motiverad att kunna ändra på något här i världen och hjälpa andra, trots att den faktiskt inte alls slutar som en feel-good-film. Utan att man faktiskt bara vill gråta hela sista 10 minuterna.

Detta är en film som berör och den är helt otrolig, Pay it Forward heter den och det är en film som jag tycker alla sak se. Helst också ta lärdom av och faktiskt ta till sig att detta faktiskt är något som är möjligt, och någonstans lång där inom mig så har jag faktiskt tänkt pay it forward, när mitt/mina tillfällen kommer. Se den.

Nästa grej är också en rekommendation men denna gång är det en miniserie det handlar om. Detta är en serie som jag och Simon såg för ganska länge sedan, runt 1 år sedan eller något liknande och den är helt oslagbart bra. Även fast det inte riktigt är en serie från min genre så tycker jag verkligen att den är otrolig bra. Anledningen till att vi kom och tänka på den var för att de nu har börjat sändas på tv, kanske kanal 5 eller nåt. Den heter i alla fall The Lost Room och är super bra. Jag skulle lätt kunna sitta och sträckse den och när man har sett ett avsnitt vill man bara se mer. Det är som när man börjar läsa en bok och inte kan sluta.

Det är klart att man blir berörd av denna serie också men fortfarande så vet man att det inte är på riktigt och det gör att jag mer kommer inte på tankar som, "Tänk om". Tänk om detta skulle hända på riktigt. Hur som helst så är det en super bra serie som jag tycker att man ska se. Otroligt bra.

Ut över att ha tränat lite och sett en massa avsnitt av Bones så har jag inte gjort mycket vettigt denna vecka, faktiskt så har jag varit ovanligt lat i mitt tycke men man kan väl inte alltid vara på topp? Men i fredags gick jag ner en sväng på stan efter att jag fått min lönespec. och inser att jag får ca 1500 kr mer än vad jag väntat mig och det känner helt toppen. För nu känns det som att jag faktiskt kan unna mig något och inte behöva ha dåligt samvete.

Jag har länge letat efter ett par skor som en en klack men inte FÖR hög eftersom att jag vill kunna gå i dom utan att dö av smärta efter 1 timme på stan, och då menar jag också att man ska kunna gå fram och tillbaka från sjungade till stan i dem också. Med dom kraven ja då funkar det ju inte med alla snygga högklackade skor precis men äntligen hittade jag ett par med överkomlig klackhöjd för inte allt för mycket pengar. Hela 199 kr betalade jag för dem på Din sko, eftersom att de var i reahyllan, hur ofta händer det? Jag är i alla fall nöjd och börjar nu min resa genom att jag ska lära mig gå i högklackat (med det menar jag då att man i slutändan ska kunna ha högklackat en hel dag tex. på jobbet men beroende på vad man jobbar med förståss) men jag börjar smått.

På stan blev det inte heller bara skorna utan jag fick äntligen tag i Försvarets hudsalva rosabandet edition som tydligen har varit super populärt och säljer slut så fort de får in en leverans på apoteken. Av någon anledning så har jag helt hängt upp mig på att jag ska ha en sådan, både för att det är bra för mig och mina läppar men även att det går 2 kr till cancerfonden. Så nu är jag uppe i att ha donerat hela 12 kr totalt till cancerfonden, när jag tidigare i oktober köpte ett rosabandet-mobilsmycke där 10 kr gick till cancerfonden (men det hade ni ju säkert kunnat räkna ut utan att jag skrev det). Hur som helt så efter att jag inhandlat det så blev det även 2 gigantiska t-shirtar som är SUPER mysiga från Bik Bok. Dom också på rea, halva priset så ja 2 till ordinarie priset av en vilket inte heller var några gigantiska summor och det kalaset slutade på 129 kr.

Nu har jag dock inte bestämt mig om jag bara ska bo i dem hemma eller om jag faktiskt ska använda dem när jag tränar. I slutändan kan det nog bli en kombination.

Nu igår, alltså lördag så var jag super taggad eftersom att Anette fyller 25 år, idag men firades igår i kvartersgården med en 80-tals fest. Det var superkul och de flesta var supersnygga och hade verkligen tagit till sig temat. Dock så hade jag känt mig lite risig till och från hela dagen och efter att bara ha druckit 4 cider på hela kvällen och faktiskt bara kom upp i lagomt glad och lite lullig så började jag ändå känna mig dålig igen med både lite illamående och en dunkande huvudverk så bestämde jag mig för att inte bli en party-pooper utan jag kastade in handduken och gick hem i stället. Nu vill jag inte att folk ska tolka detta som att Linda var jättefull för det var jag inte utan jag var bara inte på topp den dagen, inkluderar hela dagen. Men jag hade jätte kul ändå! Och det verkade alla andra ha haft också så det var absolut en lyckad kväll!

Nu är det söndag och jag sitter hemma och känner mig supertrött vilket jag gjort sedan jag steg upp där vid halv 11. Och precis nu som en uppenbarelse från ovan inser jag att klockan inte alls var halv 11 eftersom att vi i natt skulle ställa om den och att det totalt hade försvunnit ut min skalle att detta skulle göras. Så nu har jag suttit här och trott att klockan ha varit nästan 4 och Simon borde ha slutat tränat för att sedan packa ihop allting där borta och snart röra sig hem igen. Men faktum är att klockan bara är snart 3, suck. Och hur gick det för Simon nu undrar jag, när jag faktiskt börjar tänka efter så gick han till träningen i vanlig tid utan att jag vet att han ställt om någon klocka, så då borde han ju varit 1 timme tidig, stackarn. Men jag tror inte han lider av det, jag tror att det är fler människor ur klubben som säkert gjort samma misstag och är där, annars skulle nog Simon börja träna ändå. Så det kan gå.

Nu har jag siktet inställt på nästa helt på lördagen då tanken är att vi (jag och Simon) har dragit ihop ett gäng och ska på Boda borg, det kommer bli SUPER kul! Sen vet man ju aldrig vad som händer där heller eftersom att dom har Halloween special, så det återstår att se. Men jag är sjukt peppad och jag ser verkligen fram emot det! See you then.

Inga kommentarer: