När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, oktober 21, 2008

Lite brödbak.

Igår blev det friskis på kvällen, först Core passet och sedan dans. Och på danspasset vara även Ronny så jag skynda mig att leta åt honom när passet var slut och pratade lite. Det var kul att se honom, det var ju som ett tag sedan sist så. Vi han avverka både det ena och det andra undertiden men i slutändan så blev det bestämt att vi imorgon ska gå broarna tillsammans, så halv 8 ska vi träffas på parkeringen till Landskyrkan.

Det kommer att bli kul att få lite sällskap och gå, speciellt med Ronny också för jag vet att vi kommer att skratta mycket. Så nu ber jag till vädergudarna om att det faktiskt inte kommer ösa ner i morgon, annars finns det nog inget som kommer kunna förstöra promisen.

Idag har jag gjort detta, gotti gottgott. Men det gick inte riktigt lika bra denna gången för bröden fastande i botten på formen men det behöver väl inte alltid vara snyggt? Bara det är gott så! Och det är det vill jag lova, även fast det i stort sett bara består av dinkel. Men som sagt, gott! :D

Nu har jag också en sak som jag vill ha hjälp med, redan så är nästa inlämning i stor sett kommen, eller rättare sagt jag ska se lektionen idag eller i morgon och sedan så ska vi göra våran näst inlämninguppgit och det vara att man konverterar en bild till svartvitt. Och jag har ingen aning om vad jag ska använda för bild, nu måste jag verkligen börja gräva i mitt förråd och ta fram CD-skivor och kolla om jag hittar någon. Det ska ju liksom vara en bra bild, den ska ju som passa i svartvitt. Så alltså jag spanar redan nu om bilder och om jag hittar någon som är intressant så brukar jag lite snabbt öppna den i photoshop och göra om den sådär hastigt bara för att kunna se om det är den bilden jag vill ha och jobba med. Och nu är det så att jag har en bild men jag vette tusan om det är rätt bild liksom. Och om den passar i svartvitt och om det blir bra. Så nu vill jag att ni ska tycka till lite och då vill jag att ni ska ha i åtanke att ni sta inte tänka å den är photoshopad och säg bara vad ni tycker om den ser bra ut och passar i svartvitt eller om det ser helt tokigt ut. Så snälla fäll en kommentar nu.

Här får ni bilden i färg och när jag snabbt bara dragit i några reglage här och där och gjort den till svartvit.
Edit: Som svar på mamma och pappas fråga, ja det är Loke som har nummer 1 :D

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tyckte det var en utmärkt bild nästan vackrare i svartvitt än i färg. Bra val gumman!

Anonym sa...

Hejsan vännen! Pappa undrar om det är Loke? Vi tycker att det blir bra, det blir som en annan kort, men om det är Loke tycker pappa att det skulle vara i färg.Kram