När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, oktober 02, 2008

Glasögon?

Sådär, då har man alltså varit till optikern och det känns riktigt bra för såhär ligger det till. Jag behöver inte glasögon enligt lag, jag är inte översynt och inte närsynt men har ett brytningsfel. Detta gör att jag ser lite sämre på längre håll, så det skulle vara bra med ett par glasögon till exempel när jag kör bil eller ser film och ska försöka läsa texten när det är mörkt. Jag väljer alltså själv om jag vill ha glasögon eller inte och är jag använder dem om jag nu skaffar mig ett par.

Hos optikern så fick jag testa det där med ett par såna där fula glasögon som man kan byta styrka på och så gick vi ut i butiken och stod kanske 30 meter från en reklamplanch som satt i skyötfönstret och hon bad mig titta på den. Sedan prova med glasögonen och sedan ta av mig dem igen. Hon sa vad det stod på den till en början så att jag skulle titta på rätt och hade hon inte sagt vad som stod så hade ja nog förmodligen KANSKE kunnat gissa vad det stod, men det är tveksamt.

Så alltså jag känner att det kanske skulle vara på sin plats med ett par glasögon som alltså går att använda vid behov. Och mitt krav är att jag ska se snygg ut i dem och helst inte sådär snuskigt dyra. Jag har spanat nu på internet och beställt hem 7 st olika bågar att prova (från olika ställen) och tänkte börja med det och blir jag inte nöjd med några av dem så då blir det att jobba sig igenom optikerbutikerna här i stan. Men om man beställer från internet blir det inte så snusktigt dyrt och det är som skönt. Nu tänkte jag visa vilka jag beställt hem för prov och jag börjar med mina favoriter som jag är kär i och hoppas för guds skull att jag kommer se ut som en sexbomb ( :P ) i dem, eller ja det räcker med att dom är snygga på mig.

Nu är bara frågan vilken färg jag ska ha?
Jag beställde hem dem i svartvitt för att prova.
Eller detta par som är av märket Mandarina Duck.
Ellar detta par kanske? Detta var topp 3 av hemseställningen.

Detta par är också ok tror jag.

Dom ser B:iga ut men dom är snyggare i katalogen.
(och i verkligheten hoppas jag!)

Kanske dom här blir aktuella?
Man vet aldrig?
Och dessa är da avslutande paret.

Jag återkommer med bilder när jag provar dem, när jag väl har dom här hemma i mitt eget vardagsrum och kan prova fram och tillbaka HUR mycket jag VILL!

Inga kommentarer: