När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, september 14, 2008

Julkänsla.

Alltså, i morse fick jag världens JULkänsla. Jag har nu inte jobbat på ett tag så under den tiden har jag stigit upp vis 8, 9 tiden på morgonen. Så nu i helgen när jag jobbar först dag lördag och delad söndag så blir det en omställning vad det gäller att stiga upp på morgonen och hur pigg man är.

Så jag kör till Bureå sådär halv trött och gäspandes. När jag kommer in på lokalen har Ulla just hunnit före och det är sådär småmörkt och mysigt och vad har hon gjort, jo tänt ljus. Helt underbart mysigt, DÅ längtade jag verkligen till JUL. Och jag inser att jag redan nu ska börja att planera mina julklappsinköp.

Sen så om inte det var nog så slog känslan verkligen igenom när jag var hemma hos en tant och gjort gröt till henne och hon tog en massa kanel till. Helt underbart kändes det med den doften och julkänslan bara spirade inom mig. Jag vet att när jag läste om att Anette hade julkänsla redan för några dagar sedan så kändes det verkligen så avlägset. Nu förstår jag verkligen vad du menar.

1 kommentar:

Unknown sa...

September är annars ganska sent, brukar starta redan i Augusti, men i o m vår Cypernresa så fick jag skjuta lite på myset :)

Den 25/10 är du och Simon varmt välkomna, och gärna utklädda, på min 25-års fest med 80-tals tema i Kvartersgåren. Återkommer med ungefärlig tid :)