När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, september 16, 2008

Blommor och bin?

Hej svejs, jag har väl skrivit att jag jobbade i helgen? I alla fall så var det lördag och söndag, delad på söndag för att vara exakt. Tanken var då att jag skulle fara hem till mammsen och pappsen och torka fönstren där. Men vädret var så jäkla knasigt så jag kände mig inte alls sugen på det. Istället blev det på måndagen.

Anledningen till att jag skriver var att jag tänkte redogöra om min måndag, egentligen var tanken att jag redan skulle ha gjort det på kvällen men Simon satt och muppade vid datorn så då lät jag honom göra det. Hur som helst så steg jag upp 8 minuter över 7 och sölar på lite men går sedan ut och går. Det var inte förrän Maria uppdagade för mig att det finns 2 broarna att gå, en övre och en undre. Den ena som är mer vanlig i mitt tycke som går mellan Lejonströmsbron och Parkbron, den andra är Mobeckendammen och Lejonströmsbron. Och när jag väl var uppe tidigt och var sådär hurtig så gick jag båda broarna i ett svep så då gick jag väl åtminstone 1 mil.

Efter det blev det frukost men då hade klockan hunnit bli nästan 10 men vad gör det? När jag gjort det begav jag mig (på cykel) till Kvantum för att handla grejer till middagen för att sedan packa in mig i bilen och köra hem till mamma och pappa och då torka fönstren denna dag i stället. Och usch så kallt det var i huset, det kan ju ha och göra med att dom hade varit borta i Turkiet en vecka så ingen hade eldat men huga. Smart som jag är så förutsatte jag detta och tog med mig en mössa, det är inte ofta som jag har torkat fönstren med mössa på. Men skönt var det med den vill jag lova.

Jag hade inte sådär superbråttom, vad skulle det tjäna till? Det egentligen stora anledningen till att jag skriver kommer nu och det är för att jag vill att ni ska förstå hur uschigt rädd jag blev när jag rätt upp och ner klampade rätt in i datarummet för att få tag på några vita papper. Jag nästan bokstavligt talat flög upp i luften, det var ingen vacker syn. Mamma och pappa har på senare tid haft problem med getingar på övervåningen och där var dom. Getingarna är helt knasiga typ som om de var alkoholpåverkade, ingen av dem kan som flyga utan de få som lever de kan knappt krypa efter marken. De flesta är i alla fall döda, men jag kunde inte låta bli att ta bildbevis på detta så här kommer 2 bilder (det röda är förtydligande markeringar av alla getingarna). Den ena är datarummet och den andra är på mitt gamla rum där jag bodde ett tag. Och Gud bevare mig väl så kommer jag verkligen ALDRIG sova i det rummet igen förrän jag med säkerhet är hel övertygad om att getinproblemet har upphört!

Efter vistelsen i Häggnäs så körde jag hem för att käka middag och sedan spela lite dator i väntan på att hinna hämta ut ett paket på vägen till flygplatsen när jag skulle hämta upp mamma och pappa som då kom tillbaka. Så nu är dom hemma igen. I huset fullt med getingar. På en dålig dag kan mamma plocka ca 20 st har hon sagt, det är gräsligt. Och då ska jag tillägga att jag är fan livrädd för allt som har med insekter att göra, det framgick väl när vi hade besök av Fridolf för nån vecka sedan, eller? Alltså nej, huga jag tycker verkligen inte om dem och jag är livrädd så tro mig att jag lika gärna hade kunnat kissa på mig vid åsynen av dem. Men nu när jag lagt upp bilderna på dem så ska jag glömma det där och gå vidare.

Idag har jag faktiskt mest varit hemma och jobbat ikapp mig lite i kursen. Jag har gjort klart min först inlämningsuppgift, bara inte skickat in den än. Men det tänkte jag hinna med i morgon. Men ni kan få en sneak peak på den om ni vill och om det är någon som läser min blogg får ni gärna ge en kommentar på mitt arbete. Jag lägger upp före och efterbilden.

Men nu är det sängen som gäller. Simma lugnt och kör försiktigt.

Före ovan, efter nedan.

Inga kommentarer: