När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, september 28, 2008

Jämn förnedring?

Det har varit en lugn dag idag med sovmorgon och sedan besök av mamma och pappa innan jag följde med Simon iväg på träningen för att vara med och titta på lite. Och visst är det så att jag blir sugen men det blir friskis och svettis ikväll i stället. Jag gick hem tidigare för att då hinna hem och käka så maten hinner landa lite innan det är min tur att svettas.

Så nu sitter jag här vid datorn och petar runt lite, bland annat på allposters.com där det verkligen finns allt möjligt både vackert, intressant, underhållande och förnedrande (nu tänker jag mer ur en kvinnas synvinkel). Men något som jag fastnade lite för men som jag förövrigt aldrig skulle tänka mig att köpa och sätta upp på väggen hemma är denna, fast nog ligger det SANNING bakom den!

Den här var det heller inget fel på men ärligt så är det överrepresenterat av posters med förnedring för kvinnor och inget som går direkt att jämföra med vad det finns om män. Även om just dessa två kanske lutar lite mer åt det hållet.

Nä nu ska jag stöka bort lite och sedan sätta mig och läsa lite.

Simma lugnt och kör försiktigt!

Inga kommentarer: