När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, september 29, 2008

Rätt storlek?

Sådär, idag har jag haft en sortera-bland-mina-bilder-dag och tänkte då bränna ut alla på CD-skivor så man får behålla dem. Men jag kom inte så långt så bränna ut dem får bli i morgon. Nu har jag i alla fall roat mig med att gå igenom och titta på de bilder jag ha för att skicka fina bilder här i från trakten som Elin kan ta med sig till USA så nu har jag mailat några bilder till henne.

Jag ska alldeles strax och träna men först så ska jag visa något som jag i alla fall tyckte var lite underhållande. Dock var det väl lite synd om Simon men jag tror att han överlever. Som jag säkert nämnt tidigare så reste mina föräldrar till Turkiet för någon vecka sedan och där köpte de ett par fejt foppatofflor till både mig och Simon. Jag ville ha svarta denna gång och Simon ville ha blå eller gröna. Så nu när dom var förbi igår så tog dom då med sig dem till oss. Mina blev perfekta även fast jag normalt sett har storlek 39 så fick jag ett par med storleken 41. Vilket man då kan dra slutsatsen av att storleken inte direkt stämmer så bra alltså. Simon har då storlek 45 och det var vad han fick också. På båda, saken är bara den att högerskon är typ någon/några cm kortare än vad den vänstra är och BÅDA är samma storlek, alltså 45. Hihi, jag kan inte låta bli att skratta lite. Ni har bildbevis här bredvid med stödlinjer uppritade.

Men vad gör man, inte tänkte väl mamma och pappa på det att jämföra dem när det står storlek 45 på båda. Synd bara för Simon men jag tror han klarar sig.

Inga kommentarer: