När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, augusti 27, 2008

Ännu en dag.

Nu är det min tredje dag som arbetslös, eller ja definiera det. Dom ringde i går morse från hemtjänsten sådär 5 över 7 och undrade om jag kunde komma och jobba. Men tyvärr som jag sagt tidigare har jag väldigt svårt för att rycka in på morgonen eftersom att vi inte har bil och hinner jag inte med bussen som går kl 7 så går inte nästa buss förrän 8.20 och då är det försent eftersom att jag inte är i Bureå förrän ca kvart i 9. Då är förhoppningsvis allt jobb gjort och det är helt onödigt att jag skulle ha farit dit.

Så det blev inget jobb utan jag fick fortsätta sova i stället. När jag väl steg upp senare igår så gick jag broarna för att sedan gå förbi Kvantum på tillbakavägen och köpa frukt Sen kom jag på att jag ville ha riskakor också. Mer än så blev det inte utan jag gick iväg till kassan. Det blev typ 47 kr eller nåt men när jag hade dragit vårat ICA kort så medgavs det ej, så alltså hade vi slut pengar. Den uppenbarelsen är ju alltid lika kul. Men det är ju ändå dags att flytta över pengar nu och betala räkningar.

Nu känns det ändå som att allt slit och släp har gett resultat Nu har jag fått mina båda löner, den ena från Bilisten och den andra från hemtjänsten och jag landar på ca 12 000. Det tycker jag inte är helt fy skam. Skönt otroligt skönt! Men det är inte så att man kan leva loppan nu bara för att jag har pengar vid detta tillfälle. Antagligen kommer dom hinna ta slut om jag inte lyckas gräva fram ett jobb. Så det är min nuvarande prioritet.

Nu ska jag ta och diska sedan blir det lunch och efter det så ska jag ner på stan med Maria. Jippi, bara gå omkring och titta lite och vara i civilisation i stället för att sitta i lägenheten. Vi ses.

Kör försiktigt.

Inga kommentarer: