När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, augusti 25, 2008

Slå slint?

Ja mitt tidigare inlägg var då från festkvällen och såhär i efterhand när jag vet hur allting slutade är jag stolt över att det var läsbart och inga cp stavfel som alltid brukar uppkomma annars.

Lördag, det var alltså thaiklubbsfesten här i kvartersgården på sjungande. Jag jobbade som sagt till 17 och när jag kom hem så var det bara att snabba sig på för att käka något, duscha, bränna en cd skiva för kvällen och sedan fixa till sig. I slutändnan så var klockan fortfarande mot 20. 00 innan jag var klar och helt ärligt vet jag inte varför det riktigt tog så lång tid men jag skyller lite på att jag skulle göra den där förbannade cd:n för innan jag hittade all musik på dessa datorerna det är ju en djungel och till råga på allt så hade vi inte kvar den musiken som jag skulle åt. Då var det bara att dra hem ny och lite tid tar det ju. Men det fixade sig.

Innan jag tagit mig från lägenheten så kom Elin förbi och vi piffade till oss lite och gick ner. Där det faktiskt var en hel hög med folk och jag blev bra så glad över att se alla! Det var länge sedan nu, jag har ju inte tränat något på hela sommaren (alltså ingen thaiboxning). Sedan så packade vi oss i väg till okbacken för att spela brännboll och om man tänker efter så går det väl förstå att människor som tränar thaiboxning inte direkt har något direkt bollsinne annars skulle man ju spela fotboll. Men kul var det att spela brännboll. Det hade ju hunnit bli mörkt, man såg nästan ingenting och än mindre planen som man skulle springa runt, man fumlade lite i mörkret. Men vi kan väl säga att det löste sig bra i slutändan och lagen vann 1 gång var. Även fast Simon var på motståndarlaget och både var poängräknare och tidtagare men han försökte verkligen fuska till sig våran seger också, men icket det gick inte.

Jag tänkte beskriva förhållandet lite mer under matchen. Det var riktigt svårt att slå och man träffade nästan aldrig eftersom att det var så mörkt så var det jättesvårt att bedöma avstånd och när man skulle slå och var bollen var. Sedan om man väl fick i väg bollen så då var det ingen i det andra laget som faktiskt kunde se var bollen for, pga mörkret. Så enda chansen var att hålla tyst och lyssna efter var den landar och sedan söka den.

Men det var helt underbart kul!

Efter det så var vi tillbaka i kvartersgården och fortsatte med festligheterna. Och vägen senare till kvällen skulle styras mot olles eftersom att varken Elin eller Mickaela inte tar sig in någon annan stans. Och har gick allting väldigt snett för min del. Det började med när vi stannade för att ta ut pengar och att när jag ska sätta in kortet så blev det fel 3 gånger och jag tappade kortet minst 5 gånger innan det blev rätt. Jag var inte riktigt vid mina sinnesfulla bruk. Sedan så var det då olles vi skulle in på och fråga mig inte hur det gick för jag har en känsla av att vi hängde av oss grejer men att jag hade ju inget att hänga av mig förutom min skjortklänning som jag hade på mig, men då hade jag mitt gula långa linne under som är som en klänning. Men jag hängde av mig och vi gick på toa. Sen vet jag inte mer. Jag vet att jag hade borta min grejer, jag visste inte vad jag hade gjort och det kändes som att vi hade varit på olles i en kvart innan jag började helt svamla, snurra och bara måste ut och sedan må illa. Elin var snäll och håll mitt hår. Tack.

Simon kom och jag fortsatte att svamla om mina grejer och jag hade borta min telefon. Det var inte där och jag var helt säker på att jag hade supit bort den men simon var inte lika säker och försökte övertyga mig om det, men det var ju inte så lätt när allting bara gick in genom ena örat och ut genom det andra.

Hur som helst så kom Mickaelas skjuts och hämtade oss och skjutsade hem mig och Simon, vi gav dem en slant för besväret och där slutad min kväll. Sedan var det toaletten som gällde för x antal minuter som kanske kunde bli en hel timma, vad vet jag. Jag vet att Simon var bäst och hjälpte mig med allt. Jag tog mig tillslut i säng och sov.

På söndagen vaknade jag kvart i 10 och behövde på toa, gick dit. Pratade med Simon, frågade om var alla mina grejer var. Telefonen hade jag inte supit bort för den hade jag lämnat på laddning i lägenheten. Men min klänning då, jo den hade de hämtat ut åt mig, min lilla kamera följde också med hem som mina pengar också. Och jag hade inte en blekaste aning om hur mycket jag hade tagit ut men för säkerhetsskulle hade jag bara ca 230 kr på kortet så det var ju inte helt ödesdigert. Det gick bra.

Nu ska jag erkänna att jag mådde bara lite illa och huvudvärk hade jag. Då tackar jag Anton och Anette för att vi för några månader sedan hade fått låna ibumetin och jag skäms, vi har inte lämnat igen några men vi hade en kvar. Den tog jag och efter det kände jag mig som en människa. Allt det tror jag var tack vare att jag faktiskt sedan fredags afton hade börjar dricka massa vatten i förebyggande syfte inför lördagens kväll alltså. Så jag kan inte säga att jag var sådär jätte bakis. Jag har varit värre vid andra tillfällen.

Då kommer jag bara till den saken, jag fattar inte hur det kunde gå så fel, jag drack enbart 3 cider och den flaska med Mousserat vin som jag fick av Anette och Anton när jag fyllde år. Och någon shot av turkisk peppar men annars inget annat. Jag har druckit betydligt mer tidigare och då har det inte alls varit något problem. Visst kan jag ha varit onykter men då har jag åtminstone kommit ihåg vad jag gjorde under kvällen och har haft koll på mina grejer osv. Men det slog bara slint gör mig och det har var helt klart att jämföra med min 18års dag när jag blev nersupen av min söta bror, Anna och alla andra inblandade. Och då drack jag säger minst det dubbla av det i lördags, skulle inte förvåna mig om det var mer.

Men det finns ju inget jag kan göra åt det. Allt hände men allt gick bra och det tacka vara att jag var i bra sällskap. I efterhand var jag orolig över om jag hade förstört kvällen för Elin och Mickaela men det verkade inte så och det är jag tacksam över. Vi har dock kommit överens om att det är Mickaelas tur nästa gång att bli som jag blev och då ska vi ta hand om henne ;)

Sedan så vid 16 på söndagen skulle jag jobba och jag var segstartad men i slutet av kvällen när jag skulle stänga så gick allt bra och jag kände mig helt ok, bara trött. Men jag tog mig ju hem och har idag sovit till 11.

Helt klart så var det underbart skönt att få sova ut. Jag har jobbat hela veckan (med undantag för att jag var ledig i onsdags) och sedan att lördagen blev som den blev så kan det väl inte vara så konstigt att jag var trött och faktiskt sova så länge som jag gjorde idag.

Men nu är jag på benen, jag har ätit frukost och ska ut och åka inlines en sväng. Så man känner sig som en människa igen efter att ha sovit massa timmar extra länge.

Jag ska avsluta med lite bilder tänkte jag som jag tog på lördagskvällen. Det han inte bli så många eftersom att kameran bara kom igång där vid 22, 23 tiden men några goingar har jag. Dom kommer här.

Jag och Mickaela. (jag vet att den är fel väg men lev med det.)
Alla var glada! :D
Gruppbild, på G.
This is us, sötnosar!
Flickorna, Elin, jag och Mickaela.Det här var väl ingen nyhet, men titta in Mickela till höger.
Mickelas tur.
Här har vi sötisarna som gifter sig om mindre än 3 veckor.Mannen i mitt liv.Marcus och Elin, sweetnosar.
Jonathan och Elin posar.

Inga kommentarer: