När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, augusti 28, 2008

Men hata vädret, glädjedödare!

Vilken skit dag, den förstör min hela planering. Jag var super peppad på min torsdag men vad ger det nu när det regnar. Jag hatar regnet, då vill man ju inte alls gå ut och gå, oavsett om det faktiskt har hunnit slutat regna så är marken fortfarande jätteblöt och man blir ändå dyngsur om fötterna. Sen tar det en evighet för skorna och torka!

Ja så idag steg jag faktiskt upp 07.30 för att jag skulle vara hurtig och gå broarna för att sedan komma hem och duscha och käka lite lunch för att sedan cykla till solbacken. Men HUR kul är något av det i regn? Inte alls, men det ska inte få förstöra hela min dag. Så jag gör en kompromiss med mig själv. Jag cyklar ner till stan och tar en lokalbuss därifrån till solbacken i stället. Så då är jag nöjd för idag och så hoppas jag på bättre väder. Hinner det bli bättre väder där vid 11, 12 tiden så cyklar jag ändå. Så jag håller tummarna. Och blir det så kan jag alltid gå en promenad ikväll i stället och Simon ska ändå träna så jag blir hemma själv annars. Då kan jag lika gärna gå med han till träningen och sedan fortsätta runt broarna. MEN hata regn!

För övrigt så är anledningen till att jag vill till Solbacken att jag ska gå på rusta och kika om dom har någon pilates/yoga matta till en bra slant så jag slipper gå till stadium, intersport och teamsportia och lägga ut mer än 200, för det är jag inte sugen på. När man kan spara in en slant så tänker jag det och jo anledningen till att jag ska ha mattan är att jag ska med Maria på Friskis & Svettis på lördag. Dom har gratisträning och GRATIS är gott. Så vi ska dit och köra ett Core pass och sedan ett medel. Fasen så kul det ska bli. Så jag tänkte unna mig att köpa ett terminskort nu så jag kan fortsätta träna det och så dyrt blir det inte. Kortet för termin kostar 250 kr + att jag måste betala mitt medlemsskap (en årsavgift men eftersom att jag inte redan är medlem, så.) på 100kr så blir det totalt för den som tycker att matte är lite jobbigt hela 350 kr att betala. Det är inte så farligt tycker jag. Men jag är riktigt peppad!

Nu känns det som att mina pengar bara flyger iväg, för jag kommer på det ena efter det andra som jag måste köpa eller betala, som mat + hyra, träningskort + medlemsavgift, det jag handlade igår (väskan och teét) och sedan tänkte jag ta mig till en kotknäckare eller naprapat. Och då kommer det väl gå på 400 kr men måste man så måste man och egentligen gör jag väl inte det till 100% men det borde ju inte behöva bli så illa så att man är sängliggandes innan man faktiskt tar sig tid och pengar för att gå dit. Sedan är det faktiskt så att jag vill beställa några nya piercingsmycken så då kanske det blir ca 150 kr, beroende på vilka/vilken. Men jag då har jag spenderat ca 4250 kr på bara några dagar (observera att hyra och mat är inräknat) och det svider lite.

But that's life and I'm living it.

Inga kommentarer: