När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, augusti 07, 2008

Skrivar häfta.

Jag har inte haft något direkt skrivar sug de senaste dagarna men jag kan dra lite snabbt bara vad vi har hittat på för tokigheter.

I tisdags var jag ledig och då var planen att jag och Simon skulle ta hojen till Byske för att hinna träffa Viktor innan han och Marina flyttar till Umeå nu i helgen. Då lämnar de Skellefteå för den närmsta framtiden och ska studera. Viktor ska bli förskolelärare och det tror jag kommer att bli bra. Jag håller tummarna.

Ja vi for alltså dit och det var snuskigt fint där hans föräldrar bodde (eftersom att dom har städat ur lägenheten i stan bor han hos päronen), alldeles brevid älven och rå fin och städad gård, fast av någon anledning fick jag höra att det hade dykt upp en hasch planta i en rabatten typ förra året. Undra vems idé det var?

Hur som helst så fikade vi och spelade spelet Trodde du ja! igen, samma som vi spelade med Elin. Och kul värre är det, sedan drog Simon iväg med Viktor på hojen så han fick känna hur det känns med en riktigt leksak och inte någon sketen cross.

Efter Byske så kom Elin förbi och käkade middag med oss, vi gjorde något nytt en pastagratäng som blev snuskigt god. Den gick lätt upp på min 1o-i-topp lista. Efter det blev det lite guitar hero och så blev det Risk när Johan sedan kom över. Och eftersom att Elin inte spelat det tidigare och det är som ganska krävande så då var jag och hon på samma lag. Vi var helt enkelt bäst och det är förklaringen till att vi vann! Lite sent blev det, sådär halv 11, 11 nånting och jag som skulle jobba onsdag.

Så Onsdag blev det arbete, en delad tur i Bureå jippie, not. Med tanke på att jag inte hade någon bil och mamma faktiskt började jobba kl 14 i stan så kunde jag inte stanna alla mina timmar hemma hos dem heller. Så vid 12 hämtade mamma mig i Bureå, sedan var jag hemma där i ca 1,5 timmar och sedan åkte jag med in till Bureå för att sedan sitta av resten av tiden på lokalen. Inte SÅ kul vill jag lova. Men jag hade något att se fram emot efter jobbet.

Nämligen en KUSK fest. Vi skulle försöka skrapa ihop klassen men det blev inget festande för min del eftersom att jag hade jobbat och skulle jobb kl 8 dagen efter så jag nöjde mig med att komma dit och krama alla och ta lite bilder, som minne och sedan fara hem och sova.

Så då har vi äntligen kommit till idag, suck så jobbigt det var att stiga upp och Simon bara ligger där så vackert brevid och får fortsätta sova, nu vet jag hur det känns för han när det i vanliga fall är ombytta roller. Jag tog mig iväg till jobbet och jobbade hela dagen för att komma hem och käka något. Sedan har jag bänkat mig här vid datorn eftersom att jag har massa jobbansökningar att skriva. CV och personliga brev. Men nu är det viktigaste gjort, resten ska jag finslipa på imorgon.

Nu ska jag sätta mig och se slutet på Batman begins eftersom att jag typ somnade femtitolv gånger när vi såg den förra veckan. Då tillslut gav jag upp och gick hem och sov. Sen har Simon tjatat en massa om att han vill se The Dark Knight på bio och jag tycker att det skulle vara lite tråkigt om jag inte sett klart första filmen, så nu ska jag fixa det. Så då blir det bio någon dag till veckan. (DÅ JAG ÄNTLIGEN ÄR LEDIG 1 HEL VECKA!)

Och så kan jag tillägga också att Simon inte är hemma, de ringde från Källbomark och ville att han skulle göra lite jobb där hemma så då for han dit nu idag när jag endå skulle jobb. Men han kommer väl hem där vid 23 tiden om jag känner han rätt. Men det gör ingenting eftersom att jag inte börjar jobba förrän kl 17 i morgon. Och det leder mig inne på en ny grej att Patrik och Anna-Sara har inflyttningsfest imorgon men jag kan inte komma för jag ska stänga macken sedan jobbar jag hela helgen och öppnar. Så det blir nog sent och bara stänga, jag får tyvärr missa festen, har inget val.

Men det kommer förhoppningsvis fler, men inte inflyttningsfester då utan bara fester. Sådär då har ni fått er en uppdatering. Och jo en sak till, jag sminkade ju mig på make up store för typ 2 veckor sedan här kommer mina favorit bilder som söta rara Sofie tog på mig i bonnstan.








































Inga kommentarer: