När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, augusti 12, 2008

Hojfärd till Umeå.

Nu har vi just kommit hem från Umeå. Vi har varit och hälsat på Rammi och Micke. Så nu har jag åkt hoj hela vägen och ja, det var påfrestande. På vägen ner hade jag även oturen att bli lite blöt för att det hade regnat men att det inte gjorde det. Fast det hindrar ju inte vattnet från vägen att sprätta upp på mig för att jag sitter där bak. Men som tur var så var vi typ 15 min från att anlända så det gick bra ändå.

Hemvägen nu däremot var fasen så mycket jobbigare. Och jag fick enormt ont i röven och hade grym träsmak eller ja bensinsmak kanske man ska säga i stället. + Att benen höll på att ge upp också. Jag hoppas ni kan förstå att det faktiskt blir väldigt obekvämt efter ca 1 timme att sitta på samma sätt med benen hela tiden, plus att dom faktiskt är belastade också. SÅ när vi väl kom till den första rondellen i stan ville jag bara släppa taget om allt och dingla med benen. Men det fick allt vackert vänta tills vi var här nere på parkeringen.

Ut över allt detta så var det skoj. Nu fick jag se var de bodde och hur de hade det, vi han även vara ner en sväng på stan och kika lite. Middag blev det också men jag hade med mig en egen matlåda och det var gott. Tack så mycket Rammi och Micke det där hoppas jag att vi kan göra om.

Nu till igår, hastigt och listigt bestämde vi oss för att vi skulle se bio, The dark Knight och då blev det jag, Simon, Johan och Jessica. Och helt ärligt filmen var bra, den var inte dålig och Jokern var helt underbar. Klockrent spelat MEN när man tror och känner att nu slutar filmen 3 gånger så då är den får lång. Jag hade gärna sett den vara kortare och sen så kunde jag inte sluta tänka hela sista delen av filmen om det verkligen var Heath som spelade Jokern eller om det var någon stand in. För helt ärligt så var han det bästa av hela filmen och det är så förbannat grymt synd att han faktiskt inte finns kvar i dag.

Tyvärr. Om jag ska poängsätta den så får den typ 3,5 av 5 hela Jokrar.

Nu väntar soffan med massa mys och en tugga eller två av kladdkaka.

Inga kommentarer: