När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, juli 21, 2008

Min första dag.

Jag skrivet det nu för nu har jag börjat och allt är köpt och betalat så folk får säga vad de vill men jag har bestämt mig!

Jag tycker inte att det är roligt längre, jag har bara börjat äta större och större portioner och jag förbränner inte ALLS den energin jag stoppar i mig och det känns inte bra. Och hur mycket ja än försöker att bara äta mindre portioner så är jag ju då fortfarande hungrig och vill äta mer och är det något jag inte klarar av så är det hunger.

Så nu helt enkelt har jag bestämt mig. Ren kur, dock inte Cambridge eftersom att då måste man skriva in sig på Skellefteå Wellness och inskrivningsavgiften skulle gå på 690kr och sedan produkterna för endast 1 vecka på 525 kr. Alldeles för dyrt när det finns andra produkter som är i princip samma sak som man kan köpa på Life för ett billigare pris.

Så nu kör jag Kick start i 2 veckor. Vilket innebär att jag enbart äter Kick start soppor och drinkar. 5 st per dag i 14 dagar.

Så detta är min första dag, jag tog min första drink till frukost där vid halv 9 och jag måste säga att jag inte alls är direkt hungrig nu vilket jag säkerligen skulle vara i vanliga fall. Och för att hålla lite koll så vägde jag mig och mätte jag magen det första jag gjorde i morse. Min vikt är 68kg och mitt midje mått är 93 cm. Så vi får väl se nu då vad som händer.

Jag vill inte att folk ska tro att jag tycker att jag är jätte tjock och jätte ful för det gör jag inte, jag gör detta i första hand för att få ordning på min mat som jag äter, att äta portioner i rätt storlek så att jag faktiskt förbränner allt jag äter. Det är målet i första hand, sen visst så måste jag ju erkänna att jag vill bli lite smalare, det är inte vikten som är något problem utan jag vill helt enkelt inte allt mina lår ska ta i varandra tillexempel och inte att jag ska ha den där hängmagen. Men så illa som det låter när jag skrivet detta så illa är det väl inte riktigt. Jag har inte så mycket till häng mage och SÅ feta lår har jag inte direkt så det handlar bara om lite små justeringar, inget allvarligt alltså.

Jag ska försöka återvända ikväll och skriva om hur min första dag har gått.

Inga kommentarer: