När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, juli 21, 2008

Dag 1.

Nu har jag just kommit hem och det regnar, inte kul att cykla hem från bussen nu kan jag meddela. I alla fulla fall så har det gått jätte bra idag tycker jag, man blir helt ärligt inte så direkt hungrig Visst kan man bli lite sugen ibland och det pirrar till lite i magen men då kan man ta en drink eller en soppa och så går det över.

Jag ska hålla på nu i 14 dagar och har 3 olika drinkar och 2 olika soppor. Jag tar 5 portioner per dag så då ska jag ta en av varje varje dag. Jag tog banan/hallon till frukost men då vet jag att Anna hade skvallrat att den inte var så speciellt god, att den smakade lite konstigt och TROR ni det. Första klunken och jag ville bara spy. Men jag tog mig igenom den drinken, men ett x antal kväljningar.

Sedan var det en soppa, en Thai soppa närmare bestämt och det var mycket bättre. Det var dess utom gott med något varmt så den får massa plus.

Sen bar det av till jobbet och för enkelhetens skull så tog jag mina två resterande drinkar där för dagen, tropisk viken var ungefär lika illa som banan/hallon, enda sättet att ta sig igenom dem är att hålla för näsan och dricka. Och sedan vad det då chocklad och tacka gudarna för det så kunde man drickaden och inte få kväljningar, den får ungefär lika bra kritik som Thaisoppan.

Och nu är det faktiskt så att jag har potatis/purjolök soppan kvar som jag inte har smakat, den ska jag ta när jag har duschat. Det ska bli skönt med något varmt i magen som avslutning på dagen.

Och det är gått gallant idag, jag har inte alls haft några humörsvängningar som man kan gissa eftersom att brukar bli grinig när jag inte får äta. Och jag har inte varit trött på jobbet heller eller hängig eller nåt. Så första dagen har inte varit något problem alls, så om det fortsätter så här bra kan man nästan dansa sig igenom det, för utom när man faktiskt måste ta dom där mindre goda drinkarna.

Jag uppdaterar i morgon så då ser vi hur den dagen går. På återseende.

Inga kommentarer: