När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, juli 21, 2008

Hyresgästföreningen...?

Nu till nästa grej, i lördags så upptäckte jag att jag faktiskt hade fått ett brev, men först trodde jag att det var Simons tills jag läste mitt namn på det. Hur som helst så går historien så här, det var nångång i typ Januari som det var en kille som knackade på dörren och kom från Hyresgästföreningen och berättade lite om den vad de gjorde att de hade en bra försäkring osv. Det lät riktigt schysst och om jag skulle gå med nu så skulle jag inte behöva betala varken medlemsavgiften eller försäkringen de 2 eller 3 första månaderna, så ja varför inte om jag inte behöver betala i början tänkte jag. Så jaja det löste sig.

Sen så bestämde jag mig dock att gå ur innan jag skulle behöva börja betala så i april gick jag ur Hyresgästföreningen och allting var frid och fröjd. De brevet som jag nu hade fått var en påminnelse om att jag inte hade betalat för Hyresgästföreningens försäkring. Men då tänkte jag bara, HALLÅ jag gick ur i APRIL! Vad är problemet jag ska inte betala nå pengar till er.

Så nu idag, måndag ringer jag till Hyresgästföreningen och hör vad fasen dom håller på med så blir jag först kopplad till medlemsavdelningen så dom skulle få reda ut vad som var problemet. Jag sa att jag gick ur i April och nu får inbetalningskort och då frågar hon vad förinbetalningskort och jag säger att det är försäkringen om jag förstår det här rätt och det svaret jag får då är: Men det har inte med oss att göra!

Jag känner hur jag blir fly förbannad och säger att det är ju för fasen eran jävla försäkring (fast utan svordomar) och hon i luren säger, men försäkringrna sköter sig själva vi har inte koll på dom så du måste ringa till försäkringsbolaget! Jippi tänker jag, varför kunde ni inte ha sagt något om det när jag gick ur hyresgästföreningen?

Jag kommer inte längre med att prata med denna tant så jag får numret till försäkringsbolaget och säger hur det är och att jag gick ur hyresgästföreningen i april men fortfarande har fått nu inbetalningskort. Hon tar numret och säger men det är inget problem, försäkringen är annullerad eftersom att du inte har betalat så kasta allting bara.

Tack och bock säger jag och känner mig lugn igen förutom att jag blir nästan skogstokig när jag tänker på vilka idioter Hyresgästföreningen är! Så mitt råd till alla, det är inga jag litar på så jag skulle inte ha något mer med dem att göra!

Inga kommentarer: