När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, juli 28, 2008

Dag 8, måndag.

Nu har det alltså gått 1 hel vecka som jag inte har ätit mat på, jippie nu har jag kommit halv vägs. Men idag har nog också varit den svåraste dagen hittills. Idag harjag faktiskt känt lite socker sug, bara en kaka eller ett kex, alltså inget otroligt socker sug om man säger så och även sug på mat FAST jag hade tagit en drink 1 timme tidigare. Det är lite udda faktiskt.

Idag har jag funderat, på det här med mat, drinkar och förkylning. Jag kan inte säga att jag har känt mig på topp nu och det börjar bli riktigt jobbigt att både vara förkyld och leva på existensminimum vad det gäller energi och om det är så tror jag inte heller att jag kommer bli frisk förrän jag börjar äta mat igen. Jag tror knappast att min kropp kommer klara av det här annars så...

Nu har jag bestämt mig för att jag ska "avbryta" kickstarten imorgon och att jag ska äta mat MEN självklart så kommer jag inte äta alla mål mat. Jag kommer byta ut 2 mål mat mot drinkar/soppor och sedan bara ett vanligt mål mat. Så jag ger ju självklart inte upp helt och hållet. Men mat blir det imorgon, för första gången på 8 dagar, det är väl inte helt illa pinkat?

Så nu fram över kommer jag äta enbart 1 mål mat per dag och så får vi se hur länge och när det känns rätt att gå över till 2 mål. Hur som helst känns det spännande inför i morgon tycker jag, för att se hur mycket jag faktiskt kommer att orka äta?

Vi är bjudna hem till Simons föräldrar i Källbomark på middag och då ska även lite släktingar var där, så det blir väl första gången jag träffar några av dem, vi får väl se hur det går, men bra tror jag. Men grejen jag tänkt på var att jag faktiskt ska få äta lite grillat då, det blir en liten bit kött och sedan bara en sallad till. Så vi får se, jag undrar hur mycket jag kommer att orka och hur mycket min magsäck faktiskt har krympt

Men det återstår till morgondagen att upptäcka.

Jag höll helt på att glömma bort att skriva in att jag faktiskt har vägt mig idag eftersom att det gått en vecka och även mätt magen. Så nu vägde jag hela 65 kg, alltså 3 kg lättare och sedan så var mitt midje mått 88 cm mot de 93 cm som jag mätt förra måndagen.

Inga kommentarer: