När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, juli 25, 2008

Dag 5.

Då var det min första lediga dag och än så länge har det gått jätte bra. Jag känner inte alls behovet av att äta mat eller småäta vilket annars brukar förekomma på mina lediga dagar, eller oftast räcker det med att vara hemma. Så det är ingenting att oroa sig för längre. Dock måste jag säga att det känns onaturligt att inte äta mat och nu har jag ju faktiskt inte gjort det på 4 och typ 2/3 dag. Man har väl olika föreställningar men detta att inte äta mat utan dricka drinkar/soppor i stället tar inte upp så stor del av mina tankar, inte lika stor del som i alla fall jag föreställde mig att det skulle göra.

Man fungerar som en normal människa ändå, skillnaden är bara att man äter lite oftare än vanligt bara, det är inte samma perioder mellan maten. Så som idag, jag har legat ute och solat nu i över 1 timme och inte har jag direkt legat och tänkt på mat hela tiden, men jag trodde att man som skulle vara mer "beroende" av det och tänka på det hela tiden. Så det är skönt att det inte är så.

Idag har jag även hunnit med sovmorgon, vara till Bureå en sväng, även svängt förbi Patrik, gått ner på stan och prata med Danne och sedan då solat fram till nu. Det tycker inte jag vara så pjåkigt. Hur som helst det jag tänkte komma till var att jag faktiskt var något irriterad på förmiddagen, då på Danne. Det är alltså Danne som nu är butikschef på Phone House. Och i Maj var jag så gullig och ställde upp och jobbade några timmar sådär mitt på dagen när Danne var på semester så att Krister inte skulle behöva så i butiken helt själv i en veckas tid. Vilket innebar att om jag kom några timmar så skulle ju Krister hinna med att faktiskt äta lunch. Så sagt och gjort så kom jag dit och vid 13 oftast och sedan tills Krister sa att jag fick kila hem igen.

Men då är det på det viset att jag fortfarande inte har fått betalt för denna tid som jag stod där. Och få se nu, det är den 25/7 idag vilket innebär att det har gått 1 månad sedan jag skulle ha fått pengarana egentligen och det som är ÄNNU mer störande är det faktum att jag redan har pratat med Danne om det en gång efter att jag inte fick pengarna den 25/6 när jag då skulle ha fått dem.

Så nu när jag var dit så skulle han fixa detta och han skrev upp tiden än en gång och klottrade en massa annat på ett papper om att det här var faxat tidigare och hon måste få sina pengar bla bla och skickade det till ekonomiavdelningen. Han skulle ringa dem ca 1 timme efter detta för att se till att de fått faxet och typ gör något åt det. När han väl hade pratat med dem så skulle han direkt ringa till mig och meddela läget.

Han har fortfarande inte ringt... si sådär 2, 3 timmar efter. Jag önskar att det fanns något jag kunde hota med så att det faktiskt skulle skrämma upp honom så att han typ hade telefonkontakt med människorna där nere medan de faktiskt fixade mina pengar så att det verkligen blev gjort, men jag vet inte om något sådant. För det där var ju bara något inhopp, det är ju inget jag har skrivit något kontrakt för osv. Så vad har man för rättigheter då?

Alldeles nu ringde Sofie och sa att hon skulle komma förbi med lillvovven så det är vad som står på agendan just nu. På återseende och kör försiktigt.

Inga kommentarer: