När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, juli 24, 2008

Dag 4.

Så dag jobbade jag bara till kl 12, riktigt nice. Sedan kom Adde förbi och hmätade upp mig från jobbet och så styrde vi stegen ut i vida världen (närmare bestämt Bureå, Bergsbyn och sjungande) för att fota. Det var riktigt skoj, till och med så skoj att jag inte kände någon hunger alls. Normalt sett tar jag drinkarna med ca 3 timmars mellan rum, nu råkade det bli ett glapp på 6 timmar. Men så går det när man har kul. Så stor betydelse tror jag inte att det hade men däremot tror jag att jag drack lite för lite vatten med tanke på att vi var ute i solen typ hela tiden. Så det kan ha och göra med att jag har lite ont i huvudet och känner mig trött och slut.

Så då har jag lärt mig det. Men höjdpunkten är absolut fotograferingen och det blev mest snack om fjärilar eftersom att det är hans speciellite och eftersom att jag inte har någon. Men däremot så hade jag en snabbgenomgång på Photoshop till honom eftersom att han knappt använt det. Så lite tisp skadar aldrig, hoppas det kommer att hjälpa honom.

Men tack för fotostunden, super skoj verkligen. Simma lugnt och kör försiktigt hurru. Här kommer någon bild eller två. (Jag är INTE lika duktig som Adde vad det gäller att fota fjärilar, det krävs otroligt mycket tålamod och massa kunskap om dem.)

Tro inte att jag kommer ihåg vad de heter.
Den här var finast av de vi såg tycker jag.
Denna stackare var skadad och precis på det ställe som var avgörande
(vänster vinge, syns dåligt) för att kunna lista ut exakt vilken art det var.

Inga kommentarer: