När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, juni 16, 2008

Städning pågår.

Ja nu har väl semesterveckorna börjat för en del och det innebär jobb för mig. För de som inte vet så ska jag i sommar både jobba på Bilisten i Skelleftehamn (både i macken och i Sibylla grillen) och även i hemtjänsten i Bureå. Men idag är jag ledig. Jag börjar med första dagen ledigt.

Lägenheten ser ut som ett bombnedslag. Eftersom att jag har varit dålig nu veckan som var och vi har haft saker att göra i princip hela tiden innan dess har vi inte hunnit städa upp allt men idag nu när jag är ledig då jäklar. Nu ska det bli ordning på detta ställe.

Jag har börjat med att torkat damm i vardagsrummet och dammsugat ut soffan, och jag vet inte om jag har sagt något om det tidigare här men det är så förbaskat dammigt i denna lägenhet. Torkar man av något så är det täckt av damm på 3 dagar, jag tycke inte riktigt att det är rimligt, eller har jag fel? Jag hatar att torka damm, det blir så skor skillnad men dagen efter så är det knappt att det märks.

Ja ja, man kan ju inte skita i det, det måste ju bort men ja. Mycket damm blir det. Jag vet inte riktigt vars jag ska gå vidare nu, om jag ska fortsätta torka i sovrummet kanske men först ska jag ta och äta lite lunch. Hur som helst har jag faktiskt sorterat i ordning alla mina papper och kvitton och grejer, det är inte dumt ;)

Yes yes, nu får det vara nog med att sitta här och slappa och smita från plikterna, mat och städa.

Keep on swiming...

Inga kommentarer: