När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, juni 27, 2008

Fredag.

Jag sitter här och gruvar mig inför kvällen. Det är stadsfesten och jag ska inte gå men Simon där emot har firmafest då de blir självklart bjudna på inträdet och ska röja i något tält. Jag har inget emot att han gör det men jag vet bara att jag kommer vara så pissigt uttråkad i kväll eftersom att alla andra också ska gå. Så vad ska jag göra, jo det som finns, alltså sitta hemma och se TV/film. Möjligtvis spela lite guitar hero eller läsa bok, men kom igen hur ös är det på en fredagkväll, helt själv?

Fast det finns positiva saker med denna dag. Jag har jobbat och i Bureå idag vilket var ganska skönt, speciellt när det var bara till 13.00. Sedan så har jag bil därför att mamma och pappa for till Lycksele idag och då fick jag ta den andra bilen som inte skulle användas annars. Jag fick den till och med körd till jobbet, då blir man glad :D

Så nu har jag bil i en vecka, och det känns faktiskt som en liten räddare i nöden när jag ska jobba i helgen och faktiskt börja kl 16.00 på söndag och hade måsta ta en buss så att jag var i Skelleftehamn ca 14.00 för att ta en buss så man var i tid. Men nu när jag har bil kan jag ju faktiskt komma vid 16 och inte vara där 2 timmar i förväg och att allting skulle kännas värdelöst.

Jej, för bil ibland.

Nu ska jag i alla fall köra ner Simon på stan så han får handla och joina Elof och börja firmafesten. Sen ska jag hem och fundera på livets mening.

Inga kommentarer: