När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, maj 29, 2008

Trötter efter idag.

Jag har haft en ganska intensiv dag, i alla fall efter lunch och framåt. Men jag börjar dagen med att vakna dyngförkyld eller det var mest halsen som var problemet, inte kul. Simon säger hej då innan han far och jag kan typ inte kraxa fram något nästan. Hur som helst så sover jag vidare och bestämmer mig för att om jag ändå är förkyld så tänker jag inte ge det en till chans att göra mig ännu mer ofräch så jag går inte broarna utan försöker sova en stund till.

Jag diskar och förbereder middagen redan nu så att den bara är att kasta in i ugnen när man väl kommer hem. Så sedan vid 13.00 infinner jag mig på Phone House där jag spenderar 2,5 timmar fram över innan jag knallar hem och fixar med mat.

Simon kommer hem och vi käkar middag och nästan direkt går jag till en buss för att åka till Hamn och var med på en stängning till av grillen. Dit kommer jag bara några minuter i 7 och då drar allt igång. Jag får i princip stänga grillen helt själv och tid tog det men jag hade ju inte bråttom. Jag måste ju lära mig det och sedan kan man ju finslipa på tiden.

I slutändan så trodde jag att bussen tillbaka till stan skulle gå 21.20 och gick i godan ro lugnt om kring för att fixa lite och gör en mjukglass till mig själv när jag tänker att jag borde ju komma så att bussen verkligen går 21.20. OCH så FEL man kan han, där står jag 20.55 i arbetsläder och inte ens ätit den mjukglass jag betalat för och bussen i själva verket går om 5 min. Jag ropar på Åsa i panik och hon får fixa glass till mig som jag redan betalat för. Jag springer och byter om och hämtar glassen sen springer jag mot bussen. När jag närmar mig ser jag att bussen står där och paniken bara sprider sig. Jag vill ju inte vänta i 50 min till nästa buss. Nu kom nästa problem, hur f*n ska jag få med mig glassen på bussen. Men tro det eller ej så lyckas jag smuggla med den in med hjälp av att dölja den med jackan och samtidigt blippa mitt busskort utan att se hel efterbliven ut.

Jag sätter mig ner på bussen och andas ut. Nu känns allting bra, jag kommer komma hem mycket tidigare än planerad. Så skönt men slut var jag, tro mig det är enormt ansträngande för min lilla hjärna.

Nu är det dock dags för mig att hoppa i duschen och sedan i sängen. God natt och söta drömmar. En liten parantes, jag har en bild som jag egentligen tänkte lägga upp idag men jag orkar inte så jag fixar det i morgon i stället. Puss och god natt.

Inga kommentarer: