När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, april 24, 2008

Trötter just nu.


Nu blev jag så där trött efter maten, det vore skönt att vila en stund. Idag har jag inte gjort så överdrivet mycket. Jag hade en plan att jag skulle åka inlines men det går inte så bra eftersom att det är för mycket grus ute och att dom inte har sopat än. Så det får vänta lite och i stället spelade jag wii i någon timme eller 2 för att röra lite på mig fast samtidigt göra något roligt.

Sedan har jag stökat bort lite grejer här och där i lägenheten och sopat lite på balkongen, den ska vi ta och fixa till så man kan sitta och glassa där sedan. Speciellt nu när vi verkar ha fått sånt kanonväder. Jag har också fotat lite och tittat lite på TV Så det har inte direkt hänt något spännande.

Det slog mig dock en tanke när jag höll på med middagen. Nu vet inte jag om jag är knäpp eller om det faktiskt är någorlunda normalt, men det handlar om vardagsrummet. Hela mitt liv har jag sagt rummet, inte tv-rummet eller vardagsrummet utan bara rummet. Är det bara typ min familj och min släkt som säger så? Jag menar, egentligen så kan man ju syfta på vilket rum som helst. Tänk på de stackars människor som inte är svenskar och ska lära sig prata svenska, om man då skulle ha en konversation med dem och man nämner rummet. Vilket rum, dom kan ju inte ska fatta någonting. Jag vet själv hur svårt det är att lära sig ett annat språk och dess egenheter och vissa saker fattar man noll av för de är så idiotiska men folk säger så ändå.

Hur som helst, det var det filosofiska för denna dag. Nu vill jag sova, men så blir det inte riktigt Det blir träning senare ikväll i alla fall, fram tills dess vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på men det går lätt att fixa.

Simma lugnt.

Inga kommentarer: