När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, april 23, 2008

Jag kommer inte på någon bra rubrik, det kan inte alltid vara något fränt.


Ja ännu en ny dag blev det. Vad ska man säga, det är fint väder det ska man verkligen ta vara på och även fast jag kanske inte gjorde det helhjärtat idag så är min plan att göra det i framtiden.

Idag gick jag ner på stan och investerade i ett par inlines, hjälm och skydd. Jag ska ut och åka och det av 2 anledningar. Den första är att jag går överallt jag ska eftersom att vi inte har bil, med undantag för då jag åker buss utanför Skellefteå. Det är ju bra vardagsmotion att gå, men det tar lite tid ibland så varför inte åka inlines i stället? Fast rumpa är väl inget minus? Det andra är att det helt enkelt är bra träning och visst är det så att man borde springa typ dagligen eller 3 gånger i veckan, men det är piss tråkigt, jag hatar det. Så nu ska vi göra något kul i stället, inlines, där är svaret. Jag vet att det inte är så sexigt att åka och sådär men gissa hur man kommer se ut efter sommaren ;)

Sen är det faktiskt så att jag gör det här för mig själv, jag unnar mig det, jag tycker det är kul och det är bra för mig. Jag har kommit till insikt med att om jag kommer att fortsätta vara arbetslös ett tag till så kommer det bara vara till min fördel. Det ger mig något att göra på dagarna men det viktigaste av allt, det kommer hjälpa mig sova på nätterna. Jag hade en period där jag sova dåligt eller rättare sagt jag kunde nästan inte somna för att hjärnan bara malde på med olika tankar. Det ledde till att det blev sent och jag blev trött dagen efter och orkade inte göra något seriöst eftersom att jag alltid har tid att göra det i morgon. Så rullade det på några dagar, allt det eftersom att jag inte aktiverade mig någon gång under dagen. Nu ska det bli andra bullar.

Jag älskar när jag kommer till insikt om saker, är det inte underbart? Jag tror att jag har kommit in i ett stim, både med det där med godis och sovvanor och aktivering, även fast det är saker man vet så betyder inte det någonting förrän man verkligen tar det till sig och lär sig genom erfarenhet/er.

Nu vet jag att det är blev sent och kanske inte så seriöst som det kanske borde men det är min blogg och jag bestämmer vad som ska publiceras. För er som detta inte faller er i smaken, gå till nästa.

Buona notte amici!

Inga kommentarer: