När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, april 22, 2008

Projekt "tygvägg-med-fickor".


Yes, då var jag i princip klar med den, det tog mig bara sådär 3 månader. Jag var riktigt peppad i början och försökte verkligen få det klart men det hamnade i skym undan när jag blev arbetslös tillsammans med allt annat. Sen är det ju så att om jag inte känner mig inspirerad och peppad så tycker jag att det är skittråkigt att göra sådana saker, då känns det bara som att det är påtvingat. Men idag, tog jag bara tag i det och det värsta var att det inte alls var mycket kvar att göra. Behövde bara sy på några fickor. Nu ska jag bara fixa öljetterna i princip och se till och få tag i en borr så jag kan sätta upp den.

Något annat som peppade mig, det var verkligen Linnea. Det känns som att jag har glömt allt som har med dans att göra och att det skulle gå skitdåligt om jag försökte men, ändå så blev jag sugen att fara dit. Jag ska nog ta och slå Linnea en pling och höra vilken tid, men det är väl vid 18.00 som vanligt. Även om jag inte kommer dansa nå mycket så kan jag alltid fara dit och stanna tills jag måste gå till träningen. Fast det finns ju en möjlighet att jag kanske inte far och tränar om jag dansar. Det är absolut värt en chans. You go girl, det var ju det jag fick veta igår.

Något som jag nu har bestämt mig för. Nu blir det INGET mer GODIS! Skriver jag det här blir det som en helt annan grej, de som läser kan ju liksom hålla koll på mig om jag faktiskt håller detta. Inte som om man bara säger nä nu ska jag inte äta godis på ett tag och sedan lika förbajat gör det dagen efter. Det jag får äta är Glass, Popcorn, Nötter Muffins och kakor, That's it. Tänker inte är chips, godis eller annat snaks. MEN jag ska erkänna det finns ett men. Jag vill inte gå genom livet nu och tänka att jag aldrig mer får äta godis, så om jag är hos någon, på någon fest eller liknade och det finns godis OCH jag känner suget så har jag en regel. Jag FÅR ta 3 STYCKEN godisar men inte mer punkt.

Det finns en väldigt bra anledning till att jag bestämde mig för detta och det är helt enkelt att jag blir dålig i magen. Igår mådde jag så dåligt på kvällen när jag skulle sova och så vill jag inte ha det. En gång för alla ska jag göra något vettigt för mig själv, för min hälsa.

Igår btw, satt jag och photoshopade en del, det var ganska kul måste jag säga. Jag har lärt mig jätte mycket nytt på bara 1 dag och det slog mig hur enkelt det var att faktiskt hitta tips och guider på Internet. Work under progress.

Inga kommentarer: