När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, april 29, 2008

Äntligen!


Oja, det var verkligen skönt att få sova i morse även fast jag inte sov så speciellt länge man bara tanken på att inte behöva använda väckaren är ganska skönt. Jag trodde ju att jag inte skulle jobba nå mer i veckan man så blir det inte. Först ringde Ewa och undrade om jag kunde jobba på lördag men då ska vi fira Anna så det hade jag verkligen inte tänkt och då sa jag det att det var ett kalas så jag kunde som inte. Hon var då snabb på att poängtera att det var dag hon ville att jag skulle jobba men då gjorde vi en kompromiss så jag ska jobba 7-12.

Sedan gick det några timmar så ringer hon igen och ber mig jobba Ons 8-12, Tor 7-12 och Fre 7-16. Det säger jag inte nej till, mer klirr i kassan och ja eftersom att jag nu idag spenderade en hel del så behövs det ju.

Hur som helst så såg jag Se7ven i morse, en bra film men ja man kan ju äta frukost innan man ser den är ju ett litet tips i alla fall. Jag har också beundrat våran blomma i köket som blommar. Jag blir lika stolt varje gång.

Efter det har jag gått på upptäcksfärd och det slutar med att jag nu har köpt mig min systemdigital kamera. Nu är jag ägare till en Nikon D80, 18-135 mm + ett batterigrepp. Det känns underbart att punga ut med si sådär 9500 kr men nu är den min! Jag har faktiskt inte tagit ett enda kort med den än, men det är för att batteriet har varit på laddning och det just ha blivit klart så nu ska jag provtagit några bilder sen ska jag hoppa i duschen och sedan blir det väl sängen.

Inga kommentarer: