När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, april 27, 2008

Långtradig dag men kommer sluta helt underbart, sova.

Jag hade hoppats att det var över nu och att jag fick sova ut imorgon för jag måste erkänna att jag är ganska sliten, men det är ju min egen förtjänst å andra sidan. Är man uppe till 1, 2 på natten och börjar jobba 7 dagen efter då får man skylla sig själv.

När jag äntligen kommit hem idag och fått i mig nå mat trodde jag verkligen att jag skulle somna på soffan och om jag ärligt bara hade blundat i 10 sek så hade jag nog gjort det också. Det är lite olikt mig med tanke på att jag brukar ha svårt att somna nästan oavsett hur trött jag är. Jag får ta igen mig på tisdag i stället, för självklart ska jag jobba i morgon också.

Det har alltså inte varit någon händelserik dag, som mest action fick jag när jag gick från busstationen och hem. Jag var trött, slut, hungrig och allmänt irriterad (på bussar) när jag inser hur underbar musik är och jag fick den där känslan. Den där känslan att jag skulle kunna lägga mig ner mitt på gångvägen med ut sträckta armar i gruset och titta upp i himlen när det regnade och inte ha ett bekymmer i hela världen.

Resten av vägen gick jag och föreställde mig i hjärnan att jag sjöng för full hals, så högt jag kunde till musiken. Det går inte att komma i från men Hallelujah är en av de vackraste sångerna som gjorts.

Inga kommentarer: