När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

lördag, april 26, 2008

BBQ i Hjoggböle.

Idag på dagen kan jag inte säga att jag direkt har gjort något vettig men allt jag hade hoppats om på helgen blev typ förstört. De ringde från hemtjänsten och ville att jag skulle jobba delad lördag, dag söndag och förmiddag på måndag. Det innebär alltså att jag inte hinner förbi med Simon till Marcus och även gå förbi Anton lördag kväll, synd för jag har sett fram emot det.

Ikväll däremot var det sagt att jag skulle vara chaffis till min bror och Anna-Sara, nångång måste jag ju bjuda igen. Men så blev det inte heller eftersom att jag ska jobba och då behöver jag en bil och lite invecklat blev det men jag kunde i alla fall inte köra dem hem. Jag håller tummarna för att Henke fixar det.

Det var ju tänkt grillning men så bra gick det inte, jag vet inte om det var monteringen av grillen som var det dåliga eller om det var förberedelserna det berodde på eller om det helt enkelt var människorna vid den som inte lyckades få till det. Det tog då oerhört lång tid att få till det och lite synd var det väl att alla inte åt samtidigt men vi skulle ändå inte rymmas vid bordet så det var väl lika bra. Till slut var då alla mätta och belåtna.

Kvällen fortsatte i rask takt för vissa medan andra tog det lite lugnare. En bit in på kvällen var det då gladeligen pojkar som brottades, som om vi aldrig har sett det förr? Och där innan jag for hem så hade pojkarna avancerat lite och då såg det ut som på bilden. I detta fall säger väl en bild mer än vad ord kan beskriva.

Nu är det så att jag ska stiga upp i morgon och jobba så egentligen är jag uppe på övertid och det menar jag. Skulle ha behövt sova för länge sedan men eftersom att jag gör en delad tur så tänker jag ta igen det mitt på dagen.

See you out there ;)

Inga kommentarer: