När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, april 20, 2008

Bak och lite städ.


Fint väder var det ute. Jag och Simon tog en promenad till Kvantum och handlade, vilket behövdes tro mig. Vi hade knappt någon mjölk kvar och ingen mat till middagen.

Efter hemkomsten så satte jag igång med en efterrätt och så bakade jag muffins som vanligt experimenterar jag lite så man vet aldrig vad man hittar i dem ;) Men goda blev dom det kan jag lova.

Det blir så fort sandigt och massa smågrus i lägenheten nu för tiden, en bidragande faktor är väl att vi inte har någon välkomst matt än. Så hur som helst dammsög jag golven vilket behövdes och vad göra inte min gulliga älskling någon timme senare (efter maten) när han ska iväg till Erik och käka godsaker och se på slaggis, jo kan kliver rätt in i lägenheten när han tagit på sig skorna och drar in en massa smuts på golvet igen, man såg hela skoavtryck. Då känner man att det är uppskattat att man har dammsugit. Helt undrebart, men vad skulle jag göra utan honom? Men han är kärleken i mitt liv och jag skulle inte byta han mot någon annan!

Inga kommentarer: