När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, mars 05, 2012

Ho hooooo, någon där?

Det kanske är dags för mig att skriva något här, jag menar det har bara ekat tomt en hel månad! Men som jag har skrivit så har jag fått ett nytt jobb så vad har hänt riktigt? Jag har slutat på mitt gamla jobb så klart, börjat på mitt nya och nu blivit sjuk så jag är sjukskriven.

Vi börjar lite från början, jag kommer verkligen inte sakna MK! Inte ens lite, det är kul människor men jobbet är inte det roligaste så visst människorna saknar jag! Jag var inte alltid överens med MK heller men det löste sig rätt så smidigt för min del. Så jag klagar inte. Jag  "kraschade" MKs "jobbfest" eller ja, dom åt middag på ett uteställe och så råkade jag dyka upp där när dom ätit klart. Men det var kul det med, det var kul att se alla och vad jag vet så tyckte dom flesta att det var kul att se mig också.

Annars så har jag haft 3 veckors utbildning på mitt nya jobb och bara för er vetskap så kommer jag inte skriva här var jag kommer jobba. Dom gör nämligen sökningar över internet så vad jag än skriver så skulle det komma fram till dem och det är kanske inte det roligaste så därav nämns inga namn här.

Dessa 3 veckor har varit en RIKTIG utmaning och det går verkligen inte förklara vad vi har gått igenom. Jag trodde att det inte skulle vara så speciellt svårt men där hade jag FEL! Ursäkta Linda du ska jobba på en BANK, hur tänkte du nu? Det är så sjukt mycket att tänka på, vad vi får göra, vad vi måste göra och vad vi ABSOLUT INTE får göra. Det finns inte bara en regel, sen så ska ju jag också kunna svara på kundernas frågor och många gånger är kan man alltså inte svaret själv. Det är som en sekt där jag jobbar och ett mantra som vi får höra är "på .....banken tror vi inte, här VET vi!" så då är det bara att ta reda på svaret. Låter kanske inte så svårt i era öron men det är inte alltid det enklaste men jag klagar inte! Onej, det är jätte kul man blir bara väldigt trött och slut!

Jag hann med att jobba självständigt 1 vecka innan jag blev sjuk och visst är väl det lite tråkigt men nu är det ju faktiskt så att jag ÄR sjuk, jag hittar inte bara på! Jag har alltså dragit på mig körtelfeber och det är kanske inte det roligaste jag gjort i mitt liv! Det tog mig 1 vecka innan jag kunde börja äta mat igen och jag gick några dagar utan att knappt dricka något alls för att jag inte kunde svälja. Usch, vad jobbigt det var  och jag har inte repat mig än så idag knallade jag tillbaka till farbror doktorn och blev sjukskriven i 2 veckor.

Som sagt är de både också. Jag vill inte vara sjuk från jobbet för jag behöver den här tiden till att få lära mig, nu kommer jag "hamna" efter lite men samtidigt så måste jag ju får vara sjuk också. Tyvärr så kan jag ju inte styra över detta, nu blev det så och då är jag å andra sidan glad över att jag har ett riktigt och vettigt jobb nu som inte "bråkar" om att jag är sjuk.

Men jag är alltså hemma i 2 veckor till nu och jag hoppa att jag inte måste dras men en feber hela tiden. Så vi får helt enkelt se hur det går för mig nu. Men då vet ni, jag är sjukskriven så är det någon som har något riktigt bra och kul tidsfördriv så säg till, jag skulle verkligen uppskatta det!

Nej, nu ska jag återgå till ööööh... ja, vara sjuk eller friskna till kanske man hellre säger. Nu vet ni var jag finns, hemma på min säng. Och jo, glömde säga jag har träningsförbud i 3 månader också men det kan vi ta i ett annat inlägg.

Inga kommentarer: