När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, april 07, 2011

Kändis på bild!

Oj oj vilken dag! Jag vet inte men varje dag känns bättre än den andra. Det känns alltid som att det är något nytt som toppar dagen innan. Som idag körde jag först ett thai pass med Tony, det är bara jobbigt men jag körde med en tjej som aldrig gjort detta för så för en gång skulle fick jag på detta ställa dela med mig av lite kunskap till någon annan och inte tvärtom. Sen direkt efter var det private med Tony där vi fick köra drillar och jag var rätt orolig för mitt ben. Som vanligt som många vet så är jag inte den bästa på att blockera och det känns på mitt lilla ben kan jag säga! Men det gick rätt bra för då var det bara baske mig att att blocka, men det är ju inte alls lika svårt när vi kör drillar.

Det är också sjukt mycket folket på gymmet nu hela tiden, det märks att det snart är dags för Strikeforce för det är kändisar som springer om kring och tränar och massa folk som är här och filmar osv. Vi for i alla fall hem sedan och tvättade och sov i ca 1,5 h sedan var det att äta och åka tillbaka för nästa runda. När vi väl kommer dit är det helt sjukt mycket folk över allt. Och vi fastnade till och med på en bild tillsammans med Paul Daley, hur tur har inte vi?!



Sen var det bara att hugga in på träningen, även fast det har blivit ganska stort tryck nu på passen med människor så de delat upp träningen efter erfarenhet så nybörjare i en grupp och sedan de som tränat längre så kom Dean specifikt till oss (jag och Lena) och sa att vi skulle stanna, jag är imponerad över att jag fick göra det. Det hade jag verkligen inte förväntat mig och idag gick vi igenom grejer som anses rätt avancerade och som kräver rätt mycket flexibilitet, märkte jag. Någonting har jag lärt mig, nu ska jag bara komma ihåg det!

Sedan hade jag uppehåll medan Lena tränade så då satt jag bland annat en rätt bra stund nere på gymmets "café" och pratade med Dean. Dom har ändrat schemats tider så nu har han en del dötid tydligen och idag var en dag då han verkligen inte ville vara kvar för att vänta. Men han hade med sig sin dator och det slutar med att han visar typ "privata" hemma filmer från en sommar när han åkte med på Korns turné när dom var bland annat i sverige och spelade på Hultsfred. Sjuk mycket historier har han och en del knäppare än andra. Men det är så sjukt coolt. Jag skulle vilja påstå att det inte är många som har chansen att sitta med han och prata så men så är det faktiskt inte. Han är jätte trevlig och befinner man sig bara på samma ställe som han då är det inga problem.

Så vidare till träningen, när Lena var klar med MMA passet så fick hon sedan vänta på mig för kl 19.00 (lokal tid) gick jag på mattan igen för mitt andra jiu jitsu pass, detta ett för bara nybörjare och jag kan säga att det är lite skillnad på vad Dean kör och vad jag gjorde här. ÄVEN fast det står på schemat att det är nybörjare även samma tid som Dean kör sitt pass men de brukar ofta slå ihop grupperna. I alla fall så kändes det rätt bra faktiskt på det jag gjorde, när vi övade teknikerna. Det kändes som jag hade lite koll, men när vi väl rullade sedan så gick det sådär. Grabbarna är starka och jag har inte riktigt de benmuskler jag behöver, i alla fall inte de när man ska klämma ihop benen för att hålla fast. Dom existerar inte tyvärr. Men jag måste säga att jag är sjukt nöjd med min prestation där och kämpade som tusen även fast grabbarna är mycket starkare och typ musklade sig igenom det mesta. Men några märken tror jag definitivt att jag har lämnat på en del.

Jaja nu ska jag sova, imorgon blir det sovmorgon en timme för att köra private med Tony, sen får vi se om det blir något pass eller inte. Eller om vi bara laddar inför kvällen och kör massa pass då i stället.

Ikväll har vi haft supertrevligt och grabbarna här börjar ge sig mer till känna vad det gäller personlighet, (alltså de vi tränar med) och vilken sjuk fantasi vissa har. Jag har inte skrattat så här mycket på länge, dock kan det ha med att vi var trött också och att nivån inte var så hög på vår humor. Men nu mina vänner, sängen.

Inga kommentarer: