När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, februari 10, 2011

Öh, inte riktigt min grej tror jag.

Fick just en tvärnit. Jag har försökt att vara duktig och redan du "försökt" att skriva färdigt min inlämning som ska vara klar nästa vecka på fredag. Framförhållning kallas det men hur tusan ska detta gå?! Det verkar egentligen inte vara något problem att få ihop texten, för tro mig man kan klämma in mycket ordbajsning och "lite fakta" på 2-3 A4 speciellt om man kan ha med tabeller också. Men att jag måste referera, där faller jag!

När jag bara i stort sett har läst gymnasiala kurser (förutom digital bildbehandling men då var inlämingar bilder inte texter annat än där man skrev jag har gjort bilden ljusar, ökat kontrast osv.)  där krav på referens har på sin höjd varit att skriva med i slutet vilken bok man läst men aldrig har jag behövt hänvisa i texten till detta.

Och hur tusan ska jag komma ihåg exakt var i boken, vilken sida jag läst exakt detta som jag just använder mig av! Vilken utmaning, jag kommer dessutom inte veta vad jag måste referera eller om det är godkänt att liksom på något sätt hänvisa till mina "åsikter" eller min kunskap. Någonstans kommer den ifrån för jag har ju läst det eller hört det men inte kommer ihåg exakt var, det behöver ju inte vara fel för det. Det är ju lika mycket fakta om jag säger det jag läst i en bok som om att läsa det själv i boken, men ja. Jag har mailat och frågat om hur hårt detta kommer vara HOPPAS INTE SÅ SVÅRT!

Jag ber till gud att jag just nu tror att det är svårare än vilka krav de har.

Annars då, jo just nu känner jag mig rätt lugn för är jag duktig och har tur kommer jag vara klar med rapporten i morgon och då är jag ledig tills det släpps nya lektoner vilket det inte är säkert någonstans att de kommer släppa någon nästa vecka. I så fall jej för mig!

Jobbar på en illustration faktiskt också inte för att det egentligen är min grej men det var kul och jag är nästan lite små nöjd. Det jag dock funderar över är om jag ska ha med en text eller inte, kan dock inte komma på vad i så fall. Men lägger upp den när jag bestämt mig eller så lägger jag till en text i efterhand när jag väl kommer på vad/om jag vill ha.

Inga kommentarer: