När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, februari 15, 2011

Man tackar!

Ibland ska det ju faktiskt gå bra. Jag läser som sagt 2 kurser som jag tycker är speciellt kul och den ena är Kost, näring och hälsa där jag bla har samma "kurslitteratur"som Simon har till sin näringslära och den andra är Mat: Bruk och missbruk där jag har en annan bok som heter Näringslära för högskolan. Och på båda dessa kurserna så går vi igenom mycket samma sak i början eftersom att det i båda ingår/förutsätts att man måste förstå hur saker och ting fungerar i kroppen även om dom sedan kommer skilja sig lite åt när vi kommer gå igenom lite mer om beroende och sånt i den andra kursen.

Men det som känns så värt är att jag får mycket repetition när vi gör samma saker i början men sen så är det 1 skillnad nu och den boken som både jag och Simon har går inte igenom metabolism så mycket alls och när jag lyssnade på "förläsningen" om detta så försöker dom lösa det med att antingen länka till sidor på internet som ger bra information och annars ge ut bra studiestöd med bilder och så till just detta MEN sedan gav han (läraren) ett exempel på en bok som faktiskt tar upp detta väldigt bra, och gissa vilken!

Sjukt nice kändes det när det var den bok som jag läser till mina andra kurs (Näringslära för högskolan) och jag faktiskt redan har läst allt detta! Åh tack och bock för detta säger jag bara MEN dock är det SJUKT krångligt och invecklat! Så utan att ha egentligen lyssnat på alla delar av föreläsningen nu har jag redan gjort quizet till denna del av kursen och är godkänd, alltså om jag inte ids så behöver jag inte lyssna mer!

Rätt nice, men denna vecka tänkte jag faktiskt vara duktig och fokusera på att söka sommarjobb! Kul att det var så kallt, då vill man ju verkligen gå ut och "träffa" människor!

Inga kommentarer: