När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, januari 19, 2011

Man kan göra så men det är inte rätt!

Haha ja, på allvar har jag gjort en miss och hur? Ja, det måste ha varit av bara farten inget annat är möjligt. Men nu är jag ju igång med skolan och dom "huvudsakliga" kurserna som jag läser denna termin är:

Digital bildhantering
Kost, näring och hälsa
Mat; bruk och missbruk

Och sen så var det ju då den sista som jag måste läsa för en heltid. Jag hade ingen tvekan om att jag var antagen på Bild och grafisk design på webben. Sen så nu när det börjat dra ihop sig så läste jag lite om kursstart och så på hemsidan och såg då att man skulle kunna lite om HTML koder och jag kan inte ett skit om det. Men jaja, jag får kugga en kurs så då blir det den. MEN alltså, jag har tittat fel för jag var INTE antagen till denna kurs och då har jag som inte så mycket till alternativ kvar. Många kurser blev strukna eftersom att man inte kan läsa hur många som helst på 1 termin så det är ändå ganska viktigt i vilken ordning man sökt.

Sen så av någon anledning blev jag struken från massa andra och sen mitt upp i alla var jag antagen på någon, en himla oordning. Men hur som haver så är jag i alla fall antagen på Dialekter och ortsnamn. Jag sökte den för jag tyckte att det kan vara en kul grej. Så svårt kan det inte var. Men sedan när jag fått mer information om den och vad som ska göras så hua, det var sjukt mycket litteratur som skulle behövas och massa annat så jag hade då tänkte att nej nej den vill jag inte alls gå men nu har jag inget val.

Nu blir det så, det är min fjärde kurs men som sagt 1 kurs får man kugga så jag gissar att det blir den. Dom andra är jag ändå mer peppad på.

Digital bildhantering är som rena lekstugan, det är en light version av Digital bildredigering som jag läste för skoj skull för några år sedan. Det är nästan så jag klarar det med förbundna ögon, det som är lite negativt är att man verkligen måste lyssna på det mesta för man ska skriva en workbook. Det innebär att där ska man skriva tankar om det man får lära sig, eller det som sägs på filmen eller jag, berätta hur du göra allt. I alla fall går det inte direkt skippa filmer för då har man ingenting att skriva om längre. Jag fattar att det är värt för dem men för mig hade det nästan varit enklare att bara få göra uppgifterna, skicka in och så FÄRDIG.

De andra 2 kurserna är otroligt segstartade och har inte släppt första lektionen än, det görs nästa vecka. Men i den ena har de lagt ut hänvisningar till boken om vad som kommer gås i genom på de 2 första lektionerna så jag tänkte att det är vad jag ska göra resten av veckan. Läsa boken, men det är ju intressant så då känns det ju inte så jobbigt heller!

Så imorgon tänker jag faktiskt sätta mig på cykeln och sitta i bibblan och läsa för att då får jag nog mer gjort än om jag skulle sitta hemma där det är så mycket som kan fresta.

Då vet ni det. Nu så ska jag nog se lite av något och sedan hoppa i säng. Jag var så snuskigt trött i morse och jag fattar inte att det är möjligt! Jag tror att jag hade mycket att tänka på inatt. Men vi ses på skolan i morgon min fina klass som jag inte går i längre! (det suger lite!)

Inga kommentarer: