När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

fredag, december 31, 2010

Som jag har väntat!

Igår, efter att ha väntat i över en månad på min telefon så gick jag in på The Phone House för att fråga vars i HELA världen min telefon håller hus. Ja då får jag veta att den har dom haft i butiken sedan den 3/12. Jag skickade in den den 22/11 så jag måste ju medge att dom va väldigt snabba! Men sen har inte jag fått nått jäkla sms om att den kommit in heller. Så här har jag väntat och väntat och väntat och inte hört ett skit när jag egentligen bara hade kunnat gå dit och hämta den!

Fasen vad förbannad jag blir när jag dessutom faktiskt vet att det inte går fortare om man går in i butiken och gnäller. Så tacken för att vara en bra kund och inte gnälla är att man får vänta i en jävla månad innan man själv får gå dit och fråga om vad som händer och då fått veta att den varit klappad och klar i snart 1 månad.

Åh, dessutom lutar det år att den inte riktigt är som den ska heller. Den är helt snurrig om jag får säga det själv och har snarare fått ett fel till. Och nu verkar det ju faktiskt funka att ta hem appar igen och installera dem och uppdatera men det att skärmen ändrar i ljusstyrka med man använder den är rätt irriterande. Sen nu det som är det nya felet är att mina knappar inte lyser så om det inte vore för att jag mer än väl vet vad knapparna sitter och vilken som är vilken på skärmen så får man bara gissa sig fram. Ibland lyser dom upp men släcks nästan lika fort. Så nu känns det som att jag kommer provköra den över nyårshelgen och funkar den inte bättre skickar jag den igen och funkar den inte som den ska då, så blir det reklamation.

Men det suger lite att dom gjort en systemuppdatering så jäklart allt är borta! Innan jag lämnar in den nästa gång ska jag be om hjälp om man kan spara kontakterna på minneskortet så behöver jag inte börja om från noll ännu en gång!

Ja då vet ni det! Nu ska jag se över våra labbar som jag fått tillbaka och sen så blir det att hoppa i duschen och klä om inför ikväll. Det blir massa god mat hos Johan men först kommer vi spela massa spel och göra maten. Tur för mig så behövde inte jag direkt bidra med någonting!

Jo, egentligen hade jag var skitsugen på att fota fyrverkerierna i kväll som Norran fixar men jag har inget stativ, så det kommer bli ett mål till nästa år. Ett stativ så jag kan fota fyrverkerier nästa nyår!

Inga kommentarer: