När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, september 29, 2010

Minst sagt skum.

Jag drömde en lite obekväm dröm i natt kan man väl säga. Jag var hemma över lunchen (som jag faktiskt var idag) och satt vid datorn när jag hör hur någon låser upp ytterdörren och kliver på. Min tanke var då att Simon av någon anledning kom hem, över lunchen. Han kanske hade glömt något? MEN det var det inte, det var en främmande man, "dude" som jag vill uttrycka det som såg skum ut, som om han höll på med något han inte borde. Denna dude var alltså människan som bott i lägenheten innan oss och han hade behållit en nyckel (den jävlen). I alla fall så går han in lägenheten och lämnar något och jag går ju självklart dit och tänker vad tusan gör människan, det här är inte acceptabelt!

Han blev nog lite förskräckt och hade INTE väntat sig att jag skulle vara hemma och jag kan inte låta blir att tänka tanken, hur ofta har han egentligen varit hem till oss, in i lägenheten!? Han blir genast stressad och försöker sticka men jag hotar med att kasta ut sakerna från balkongen (haha, våran höga en halv trappa upp franska balkong) och då stannar han. Genast blev det svårare för han att bestämma vad han skulle göra.

Här är det lite oklar exakt vad som händer men jag ska ju ha nyckeln tillbaka, någon sådan ska han inte ha så jag tror att det är det jag försöker med men han försöker smita undan och få tag i sina grejer. Hur som haver så kommer jag på idén att jag kan ju ringa polisen men då måste jag nu hålla människan kvar i lägenheten också, annars ger ju inte det något. Men inte lyckas jag hålla kvar honom och ringa samtidigt.

Och rätt var det är kommer Simon in genom balkongen (av någon konstig anledning) och då säger jag till honom att vi har en inbrottstjuv här och om jag inte mins fel hade jag fått tag på honom på något sätt och som höll fast honom men kom inte ihåg hur riktigt. Simon blir helt paralyserad och skräcken bara skriker från ögonen och då ändrar jag och säger att han har en nyckel till lägenheten och kom och skulle lämna några grejer här osv. Och så uppmanar jag Simon att ringa polisen. Men polisen verkar inte vilja svara i telefonen idag och sen blev Simon som rätt ointersserad över vad som utspelar sig i lägenheten.

Jag får i alla fall ner denna dude på marken och håller armen bakom ryggen så där när det gör så ont om man bara höjer den högre upp och det gillades väl inte riktigt. Men så nu försöker jag pressa han på att få tillbaka nycklen och han verkar verkligen INTE vilja ge med sig! Så då tar jag i med hårdhansdkarna tänker jag och vad gör jag. JO, jag bryter hans arm, inte med mening!

Men jag höjer armen ännu mer och ännu mer och så lossnar den från axeln eller vad man nu ska säga så armen är som helt lös. Detta gillades inte och här börjar jag få lite smått panik! Det hinner inte hända så mycket mer innan jag vaknar men i verkligheten så vet jag hur det är!

Det har varit en kvinna som bott här troligtvis mer eller mindre rullstolsburen och visst så var det en nyckel som saknades från henne så då har Skebo allt vackert fått byta lås och vi har fått nya nycklar.

Så detta vara bara skumt och jag tänker på det varje gång jag ska låsa upp dörren nu.

Inga kommentarer: