När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, augusti 09, 2010

Nu är verkligen min stubin tänd och det är inte långt kvar innan det smäller på riktigt!

Nu blir jag rent förbannad och jag känner att detta är drag som jag liknar min far på men det är fan så jag tappar orden, så förbannad blir jag!

Nu har det gått en vecka och det som är kvar att göra i lägenheten är mattorna och så var det väl lite tapetsering i vardagsrummet kvar. Mattläggaren har jag bara sett till 1 gång i lägenheten och det var när vi just fått nycklarna. Då dom var i full gång med att målaren rev tapeter och mattläggaren rev matta.

Så vi kollade runt lite, för jag hade ju inte ens sett lägenheten! Och så pratade vi lite med "arbetarna" och sa då att om dom gör det dom kan för att jobbet ska gå så smidigt och fort som möjligt så kommer vi hålla oss undan och låta dom göra allt utan att vi ska springa där och packa in grejer, det är ju inte realistiskt. Vi vill in så fort som möjligt och då är det snabbaste alternativet att dom får göra sitt jobb och vi flytta in efter.

När vi pratade med Skebo om denna beställning så var vi överens om att vi är bostadslösa så det vore fint om dom kunde göra detta så fort som möjligt men att jag i stor utsträckning kunde nöja mig med om i alla fall sovrummet blev klart så fort som möjligt så kan man ju åtminstone sova där! Fint.

Men nu när det har gått en vecka sedan vi fick lägenheten och detta påbörjades med lägenheten så är det målaren som varit där och kämpat på och jag förstår att dom inte kan göra allt exakt samtidigt eftersom att golvet i lägenheten är så dåligt att mattläggaren måste spackla hela golven för att få de jämna (med undantag av sovrummet som det har varit bytt en matta i tidigare så där är det fint) så då kan inte en målare vara och springa där på. Det har jag inget som helt problem med. Men när sovrummet har varit färdigt och tapetserat sedan onsdag så förstår jag verkligen inte varför mattläggaren inte varit där och lagt inte mattan i sovrummet.

Så jag bestämde mig för att nu fasen idag måndag då ska det FAN göras! Det ska inte gå en dag till så jag ringer det nummer jag fått från Skebo till mattläggarna och då var det planerat att det skulle då dit en kille idag och fixa detta så det var ju som skönt. Men när de börjar med det idag så är det ändå inte färdigt förrän om ja tidigast onsdag säkert. Då har det gått EN och en HALV vecka sedan de började, jag vet inte om jag verkligen tycker att det är helt acceptabelt. Så jag var in på Skebo idag och fick prata med kvinnan som håller i detta med ordrarna som går ut och vad som var skrivet och så. Och hon var överens med mig att hon måste prata med hennes chef om vad som ska göras i denna situation om vi ska få någon ersättning för att det tar sån tid.

Då ringde hon för några minuter sedan och frågar om vi har pratat med mattläggaren något. Nej men inte direkt annat än den gången när han var där och vi sa hej och ja, sa detta om att vi håller oss undan om ni jobbar på. För då säger denna kvinna att mattläggaren har sagt till hans chef som nu pratat med chefen från skebo att vi hade sagt till mattläggaren att han inte skulle få vara där och göra detta.

VAD FAN ÄR DET FÖR JÄVLA BULL SHIT! VI HAR INTE SNACKAT NÅGON JÄVLA SKIT OM ATT HAN INTE SKA FÅ VARA DÄR! Vi vill bara få jobbet gjort, så fint, nu går mattläggaren runt och ljuger.

Nu ska jag sätta mig på cykeln och cykla förbi lägenheten för att se hur det ser ut där riktigt och tyvärr så har ändå mattläggaren slutat för dagen så då finns det ingen chans att träffa han där.

FAN VAD FÖRBANNAD JAG BLIR!

Inga kommentarer: