När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, juli 22, 2010

Svensk sommar.

Ja gott folk. Jag inbillade mig att det var ok väder i morse så jag satte mig på cykeln och cyklade till falkan för att chilla lite och läsa bok om än det inte var solväder. MEEEN så kom molnen och jag insåg att det snart skulle börja regna och just efter det känner den första lilla droppen.

Jag trodde inte att det skulle börja regna så mycket så jag tänkte att det är inget problem att cykla hem men där hade jag fel. Redan innan jag kom mig ut på asfalterad väg då hade det börja regn rätt mycket och då visste jag att detta kunde inte sluta på annat sätt än att bli riktigt jäkla dyngsur!

Och jajemen, utan en torr fläck på hel kroppen kommer jag in i Patriks lägenhet och det bara rinner vatten om mig. Det är svensk sommar när den är som bäst.

Pricken över i:et var att när jag väl kommer ut från duschen och har tagit en var dusch så är det strålande sol ute.

Inga kommentarer: