När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, juli 27, 2010

Första Thaipasset på över 2 år!

Nu har jag svettats färdigt vilat lite och ätit en banan och duschat. Nu parkerar jag på soffan efter ett första Thaiboxningspass på bra länge. Men det känns faktiskt riktigt bra. Det var inget dödstungt pass med massa ronder så att man dog utan det passade mig perfekt att få mjukstarta med mer teknik, dock så är det synd att jag "måste" (det är väl fel att säga att jag inte får sparka men jag måste ju tänka på vad som är bäst för foten!) ta det lugnt och inte sparka något direkt med högerfoten.

Men det gick riktigt riktigt bra faktiskt, jag hoppas inte att Nicklas tyckte att det var allt för tråkigt att köra med mig. Jag hoppas att han tycker att det var ok. Han fick puckla på mig lite men så går det när man inte blockerar men det var kul.

Jag känner nu att jag hittar åt muskler som jag inte direkt har använt på ja 2 år, nu är dom tillbaka så jag gissar att jag kommer ha grym träningsverk i morgon. Jag vet inte om det är så super bra när man börjar känna av att musklerna blir riktigt möra redan under passet, det brukar ju liksom komma efteråt.

Sen så nu när jag skulle hoppa i duschen så såg jag att jag var röd på höger arm och att det inte var skrapsår som man kan få av kardborren på tex handskarna om man clinchar och eftersom att vi inte gjorde det i dag så finnas det vara ett alternativ kvar till var det kommer ifrån och det är när jag höll mits till Nicklas och att han sparkade. Fina sparkar måste jag säga, men jag har i alla fall inte ont i armen så det är ju bra! Men ett redigt blåmärke blir det väl om det syns så bra redan nu.

Nu ska jag chilla på soffan en stund sedan ska jag sova!

Inga kommentarer: