När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, juni 27, 2010

Snart slutar jag!

Då var det söndag igen och nu nästa vecka så jobbar jag bara 3 dagar sen är det slut! Det är både på gott och ont. Jag kommer självklart sakna att jobba och tjäna pengar men samtidigt så vet jag att detta är inte något som jag vill jobba med mer och det grundar sig bara i att jag inte vill bli sjuk hela jäkla tiden. Så nu ska något göras. Nu börjar det snart ta fart och forma framtiden.

Sedan så tror jag faktiskt också att när jag väl är hemma i Skellefteå så kommer det känns jäkligt skönt men efter ett tag kommer jag nog stor sakna Oslo, det är jag helt säker på. Får jag gissa så kommer nog Skellefteå var för litet för mig. Med detta menar jag inte att jag måste bo i världens största stad utan även fast Oslo är en huvudstad så är det en liten och mysig stad och det är så jag vill ha det.

I alla fall kommer det blir riktigt skönt att få sluta jobbet och ha sommar och göra allt vad man vill göra och sedan startar ett liv i mer eller mindre fattigdom. Men det kan jag nog leva med, självklart kommer det bli lite skillnad från att gå från att leva i en av världens dyraste städer till lilla Skellefteå. Vissa saker är det så stor skillnad på i pris att det är helt jävla sjukt!

Nu tänkte jag att jag skulle ta mig iväg till gymmet. Jag tränade även igår och det gick faktiskt fantastiskt bra, jag toppade faktiskt vissa övningar men det blir ingen direkt träning på foten än så bara överkropp. Så idag tänkte jag ta mig dit och träna lite mer och hoppas på att det också går bra, kanske göra lite pilatesövningar och så också, det kan ju aldrig skada att trimma magen lite ;)

Om någon är intresserad över hur det går med foten så går det rätt bra, det som är mest jobbigt att gå med skor för inget blir riktigt bekvämt med skenan. Som igår klippte jag sönder ett par skor (som jag ändå ska kasta innan jag åker härifrån) så att dom skulle passa lite bättre på foten och inte klämma utav satan. Och det gick väl helt ok måste jag säga. Det verkar gå rätt bra att gå på foten, som bara normalt känner jag mig inte speciellt hämmad längre men nu bor vi i en stad där allting går upp och ner, upp och ner och att gå i dessa backar, det är väl det som är värst. Att måste vinkla foten upp eller ner, det sträcker och tar på så det undviker jag gärna men annars går det rätt fint. Ibland känner jag av det att jag är lite öm eller så men det är oftast om jag gått en hel de. Jag tror att det här kommer gå bra. Nu är det snart dags att börja träna upp balansen på foten så kommer det bli topp igen sen men dock är det månader bort självklart.

Inga kommentarer: