När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, juni 24, 2010

Sista vilodagen då.

Det blev lite shopping idag, men det är väl jag färdig för hemresa nu då. Jag har väl allting jag behöver. Det känns ändå bra att få handla lite innan man flyttar hem, man får ju inte chansen igen på ett tag att gå genom Oslos gator. Och tänk att jag idag skulle hitta min favorit bland alla (säkert minst 7 st) bok bok affärer i denna stad.

Den var bara så mysig, det var gott om plats och mycket kläder, stort urval, trevlig personal och så vi provrummen så var det om att sitta i ett litetvardagsrum och vänta. Tänk er ett hörn av ett rum och där var efter väggarna var provrummen och sedan då där i mitten så var det en stor rund matta med bord och både vanliga stolar men riktigt tuffa små gungstolar också där man kunde sitta och läsa en tidning medan man väntade på tur eller bara kunna sitta och vänta medan någon man känner provar kläder. Det var så jäckla chill affär att det kommer jag sakna, det kan jag lova!

Nu tror jag att jag ska ta mig en dusch så jag i alla fall är ren till imorgon då det blir jobb igen, det blir som ändå skönt men så får vi se hur det går att jobba. Men jag tror det ska gå fint, det har ändå gått bra idag.

Så var jag och hälsade på en sväng hos mitt gamla jobb och sa hej fast mer passande skulle ju vara hej då när jag med största sannolikhet aldrig mer kommer att träffa dem. Men det var fint att se dem och barnen är så stora nu, och pratar göra dom också. Det är sjukt att se.

Nu, duschen.

Inga kommentarer: