När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

söndag, juni 20, 2010

Helt tokigt kul kväll igår! :D

Mina damer och herrar, tack för en helt otroligt kul kväll igår. Vi hade alltså sommar fest med jobbet som bestod av att vi handlade sjukt mycket mat som vi skulle grilla och äta uppe på takterassen till Therese. Och ja vi hade tur med vädret, det slutade regna och stundvis så tittade även solen fram!

Therese var en ängel som hade gjort vårrullar (hemmagjorda för den som inte förstod det) och dom var så sjuk jäkla goda! Dom toppar lätt min lista! Sen så åt vi allt för mycket av dem så all annan mat vi köpt den var nästan helt överflödigt. Vi fick väl i oss lite kyckling och potatisgratäng eller potatissallad och vanlig sallad men hehe sen tror jag inte att det blev så mycket mer. Det var rent hemskt mycket mat som blev över så vi bjöd bort en del till de andra som kom upp på taket för att utnyttja den fina utsikten eller grilla eller göra vad dom nu tänkt.

Det visade sig att 2 av dom som kom upp och var väldigt pratglada hade med sig Minttu 50%ig och den ena var svensk och den andra norsk. Sjukt trevliga killar, pratade mycket och bjöd på sig själv. Jag fick massa goda skratt vill jag lova och så hade ena killen sin Ipod och högtalare till så vi fick musik också. Helt toppen sen var det väl bara ett plus att han hade massa gammal go svensk musik som jag verkligen inte kunde låta bli att sjunga med till och dom gav mig världens känsla av nostalgi men samtidigt värmde det i hjärtat och jag fick världens sommar känsla. Detta var verkligen det jag tyckte var bäst med hela kvällen.

Efter ett tag tog vi oss ned från taket efter att vi hade packat ihop allt vi hade haft med upp och sedan tog det oss en stund men vi joinade killarna på deras fest så vi slapp spilla mer hemma hos Therese.

Kul hade jag i alla fall denna kväll och kul att få träffa nya och trevliga människor. Svensken som förövrig heter Hampus vilket jag sent kommer att glömma både för att jag då fick veta att i Norge så finns inte namnet Hampus, dom har aldrig hört det förr. Så varje gång han presenterar sig så får han alltid ett hö? till svar så som att dom verkligen inte fattar att det kan vara ett namn. Många tänker på hamp eller hampa som ja, är något HELT annat. I alla fall så fick vi det bekräftat i kväll för att varken Stine eller Mona hade hört Hampus förr och tyckte att det var ett väldigt rart (norsk betydelse) namn. Sen den andra anledningen är för att våran kanin som vi hade när jag var liten hetta Hampus och det tyckte alla var jätte kul så vi fick oss ett gott skratt. Haha oj vad långt det här blev, i alla fall vad jag tänkte försöka komma till var att Hampus är väldigt lik en av karaktärerna i Califonication för er som sett den serien och ja, det är väl inte så svårt att gissa vem när ni får hjälp av denna bild som jag tog i går. Nu blev det väl ingen toppen bild och det kan vara lite svårt att se när den är tagen med mobilen MEN har är både lik utseendemessigt men även personligheten och sättet han rör sig på.

Jaja, så var min kväll igår förutom att när jag skulle ta en taxi hem så hade jag tydligen inte nog med pengar så jag svor och var lite förbannat och fick allt vackert hoppa av en bit bort och gå sista biten hem. Ja, tänker Linda i högklackat och gå sådär 1 - 2 km i BARA uppförsbacke och säkert 500 m minst är en fruktansvärt jäkla mördarbacke!! Men jag tog mig hem till si sådär vid halv 4.

Men kul hade jag och det är väl det som är det viktiga?

Inga kommentarer: