När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

tisdag, maj 11, 2010

En dag inte som alla andra.

Jag sov jätte dåligt i natt, jag trodde att jag automatiskt skulle sova bra bara jag fick sova i min säng men så blev det inte. Så peppad var jag självklart inte på att stiga upp utan man lyckas ju alltid somna till just före man ska stiga upp som vanligt, så jag sov lite längre men det blir jag ändå bara knasig av.

Varav att jag då blev lite efter i planeringen och så får jag ett meddelande från föräldern till det barnen som jag är hos på dagarna och jobbar, hon har feber så då måste vi var någon annan stans. Inte toppen, egentligen så är det en hel hög med grejer man behöver, så som stolar till alla, haklappar och sen så skulle vi äta varm mat och även laga sjokoladeboller. Vagnar var på fel ställen och så vidare, ja det blir bara mer jobb och jobbigare så jag var inte så pigg på detta. Men jag gjorde min frukost och käkade och när det började dra ihop sig för att jag måste gå hem ifrån hade jag fortfarande inte hört något men det dröjde inte så länge så var det bestämt att vi skulle vara hon ett av de andra barnen.

Så jag tar mitt pick och pack och går, varpå på vägen så får jag ett sms av den sista föräldern att detta barn hade haft feber igår kväll och ja, kanske inte var helt i form idag som sedan också skulle på hälsostationen så, ja egentligen var det ju ingen vits för henne att komma. Så då var det bara 1 barn. Så då var det bara att meddela ped.ledaren som skulle komma och vara med mig nu på morgonen var vi skulle vara. Men sen så ringer min telefon när jag är halvvägs och så är det mamman till killen där vi ska vara. Han har tydligen också fått feber så helt plötsligt var jag utan barn idag.

Så jag prata med ped.ledaren och hon säger att det inte är så mycket mer jag kan göra på så här kort varsel än att gå hem. Nu stod det på planen att vi skulle baka boller så då gick jag och köpte detta för att göra det hemma, så mycket kan jag ju faktiskt göra när jag ändå får gå hem och slippa jobba.

Så jag har haft en rätt trevlig dag idag, förutom att jag kände mig förkyld när jag vaknade i morse också och ja, det är inte positivt så min gissning är att jag kommer vara riktigt förkyld i morgon och så ska vi fira 17 maj med jobbet. Hur ska detta gå?

Ja men för att summera men dag så har den nog varit min bästa arbetsdag hittills.

Inga kommentarer: