När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

onsdag, april 07, 2010

Fattiglapp just nu.

Back on track på jobbet. Nu var det andra dagen på jobbet efter påskeferien och nu är vi på "rätt" ställe. Så nu ska vi bara hitta en plats för alla saker och så är det bara att tuta och köra men det verkar gå bra, barnen är rätt snälla men synd att dom är för små för att förstå vad man säger i alla fall för det mesta. Nu är jag färdigjobbad för idag och vet inte alls riktigt vad jag ska göra när jag inte ska träna. Vad har jag för liv då?! Inget tror jag.

Jag är rätt sugen på att fara på IKEA men jag har som lite dåligt med pengar. Egentligen borde jag inte ha det eftersom att jag börjat jobba igen men jag fixade inget skattkort i tid till att få min lön utbetald så då fick jag allt vacker välja mellan att få lönen utbetalt men utan skattekort måste man dra 50% i skatt, alltså halva lönen försvinner och den ser man inte ryken av förrän man får tillbaka på skatten, nästa år ELLER att bara skita i lönen den månaden och få dubbla nästa månad.

Jag valde dubbla nästa månad (eller egentligen nu i slutet av denna) i stället, hellre går jag utan pengar en månad än att i stort sett aldrig få se pengarna jag tjänar och då skulle jag väl knappt inte ens ha råd att betala alla räkningar och allt, men nu är Simon så snäll och söt och rar och underbar så han betalar allt nu denna månad så får han pengar av mig sen när jag väl får dom. Hade han inte gått med på det hade jag inte haft något val men nu gjorde han ju det.

Så vad finns att konstatera, jag har inga pengar kvar denna månad men FATTA vad rik man kommer känna sig när lönen trillar in, tills dess får jag bara klara mig helt enkelt, mat är ju viktigast = inget IKEA idag.

Nästa helg kommer mamma och pappa så då blir det väl en hel del saker att hitta på också, allt lär väl inte vara helt gratis heller. Men med fint väder kommer man långt så jag beställer det till nästa helg!

Inga kommentarer: