När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

torsdag, mars 04, 2010

Rar dröm i natt.

Dagarna på jobbet nu i veckan har gått bra, jag tycker inte att jag har känt mig allt för trött så det är rätt så skönt men då kommer det på kvällen i stället. Igår började vi se film rätt så tidigt jag gissar på halv 8, 8 eller där i kring men när klockan var kvart över 9 då låg jag redan på soffan och halvsov i en bra stund och så tänker jag som jag inte brukar göra. I vanliga fall brukar jag kämpa för att hålla mig vaken, när jag ser nya filmer kan man ju inte missa någonting! Livs viktigt men igår ställde jag mig upp gick på toa och sedan rätt i säng, jag var så jäkla trött att jag varken orkade tvätta bort sminket eller borsta tänderna. Jag var sjukt trött!

Jag trodde att det skulle kännas rätt så lätt att stiga upp nu i morse eftersom att jag kom i säng tidigare men så var det inte riktigt, jag hade gärna sovit ett bra tag till!

Och nu när jag ändå är inne på sova och så, drömde jag en rätt skum dröm. Det var jag, Simon och Thoden (varför han av alla människor vet jag inte) som åkte bil, eller Simon körde. Var vi skulle har jag ingen aning om men jag vet att vi var någonstans i krokarna runt Skellefteå. Vi kom i alla fall in på en lite skogsväg och rätt fort efter att vi svängt in på denna väg stod det en skylt något om att vägen har gjorts om och att det inte går där den brukar gå. Skumt men vi fortsatte köra och ja, vägen var som "omdragen" så man kunde se där den gick tidigare och jag kan säga att det var rakare än vad dom hade dragit om den plus att vägen var "omdragen" med sand så det gick knappt köra. Vi fick alla försöka balansera vikten i bilen så vi tog oss fram.

Helt plötsligt kommer vi fram ut "skogen" och det blir rätt öppet och där längre fram så ser vi POLISER POLISER, POLISER och ännu mer POLISER!! Det blev öppet nästan som på ett flygfält men bara grus under lag och så såg man längre bort att det var något byggnads aktigt /stora vita tält och sedan före det vaktades av massa poliser som cirkulerade i 3 olika stora cirklar och varje cirkel innehöll minst 3 polisbilar och 3 poliser till fots.

Väldigt sakta fortsätter vi köra och alla 3 försöker sätta på sig bilbältet igen men just när jag gör det så försvann som bara bilrutan där bak där jag satt och helt plötsligt hade jag en laddad typ K-pist mot mitt ben, jag kände den mot benet den liksom stack in i fläsket på benet. Och självklart betydde detta att vi skulle stanna.

Här börjar det blir rätt så oklart i min dröm, jag vet att dom gjorde väldigt grundliga tester på oss som att dom kollar upp i journaler om vi är sjuka och jag hade MS enligt dem. Vilket jag betvivlade och bad själv om att få se min journal eftersom att dom tydligen hade den. Och dom kom överens så långt att jag skulle få se att jag hade fått den diagnosen. Dom hade tydligen journalen på datorn så jag fick titta på en dataskärm men problemet vara bara att bakgrunden var jätte konstig och jätte grötig och nästan samma färg på texten, jätte mörk så jag såg som inte vad det stod. Utan den kvinnliga polisen pekade på ett ställe på skärmen där man man kunde se att det stod något men inte riktigt vad och så sa hon att det stod på latin, och ja så bra är ju inte jag på latin att jag kan sjukdomar

Allt kändes som lurendrejeri, från det att poliserna uppförde sig så konstigt att att dom hade vapen som om ett krig var på väg och sen kändes det som att dom höll på med något fuffens som en kärnvapen sprängning eller nå just runt hörnet. NEJ, bad feeling vill jag lova!

Jag tappade lite respekt för polisen nu faktiskt, det känns inte så man kan lita på dem.

Inga kommentarer: