När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, mars 29, 2010

Nu kan jag spela PS3 med gott samvete HELA dagen!

Energinivån är inte på topp. Jag var så nöjd igår över att jag inte jobbar i veckan och kan ta det mer ro och göra vad jag vill, men redan på kvällen började jag ana oråd och innan jag kom i säng var det nästan ett faktum. Min mage var inte på min sida.

I natt har jag sprungit fram och tillbaka mellan sängen och toan över en handfull gånger och allt för att jag har ont i magen och inte vet om det ska komma upp "bak eller fram". Nu har jag visserligen inte spyt men magen pendlar helatiden mellan att vara lite i ro och någorlunda bra till hela havet stormar och krampaktigt illamående (kvalme på norsk för den som förstår det bättre :P).

Så nu sitter jag här efter att Simon har stigit upp och åkt på jobbet och jag som inte riktigt får ro i kroppen för att lägga mig i sängen igen för att KANSKE somna om en liten stund och om jag skulle göra det är jag övertygad om att efter en 30 min skulle jag säkert vakna igen illamående.

Världen är inte alltid rättvis och jag som tycker att det var tråkigt att jag var sjuk veckan före jag började jobba och tänkte att det ska jag allt ta igen nu när påsken kommer när jag är ledig igen. Men tack och bock, det verkar inte bli så mycket bättre. Nu hoppas jag på att detta är väldigt tillfälligt och att jag blir bättre till kvällen eller i morgon. Annars ska jag väl bara vara tacksam att jag inte behöver vara hemma från jobbet med tanke på att jag inte får egenmelding och annars hade måsta gå till doktorn för att bli sjukskriven för att få ersättning och vara hemma från jobbet.

Nu tror jag att jag ska parkera på soffan en stund. Jag hade tänkt lägga upp en bild för att visa hur synd det är om mig men det såg rent utsagt gräsligt ut så jag tror jag skulle skämmas för mycket för det.

Inga kommentarer: