När liten blir stor

För mig själv och alla andra som är delaktiga eller bara nyfikna.

måndag, februari 15, 2010

Kom igen, give it to me!

Igår kväll sådär ca kl 23 fick jag ett mail. Jag hade helt räknat ut mig som aktuell för detta jobb som barnehageassistent som jag skrev om tidigare eftersom att dom inte hört av sig och av någon anledning hade jag fått för mig att tjänsten skulle vara tillsatt nu. Då trodde ju jag helt enkelt att, ja nä inte fick jag komma på intervju ens. Men ack så fel, in trillade mailet där de bad mig komma på intervju på torsdag, så chansen finns fortfarande.

Det vore ändå rätt skönt att få jobba och anledningen är mest bara att nu när jag inte riktigt vet hur det kommer att gå i framtiden så vill jag ju samtidigt inte göra något som kostar pengar. Så min resa till Geilo kommer ändå få vänta tills jag med säkerhet vet att jag fått ett jobb eller när jag får dagpenger. Så vad jag egentligen vill är att få ett jobb som jag börjar på om någon vecka så jag faktiskt helt bekymmerlöst kan njuta av den sista lediga tiden jag har före och faktiskt inte känna att det innebär slutet om man skulle spendera en krona eller två.

Men ja, vad jag egentligen hoppas på är att jag ska få jobbet på SATS men vi får väl se hur det går med den saken, jag väntar på ett samtal nu denna vecka från dem där de förhoppningsvis kommer säga, kom in på intervjuen " den riktiga" och sen får du jobbet och inte att de kommer säga, tyvärr så känner vi att du inte är riktigt aktuell för jobbet. Ja, vi får helt enkelt se, tiden utvisar.

Inga kommentarer: